ISBN 90-430-0478-2
            Prijs:
36.95
            Uitvoering: paperback
            Aantal pagina's 320
            



Organisatiecultuur en een digitale ondernemingsstrategie  

                    Het creëren van een cultuur die past bij een digitale ondernemingsstrategie
Peg E.A. Neuhauser, Ray Bender & Kirk Stromberg
Ondernemingen werken enorm hard aan een manier om te leren hoe ondernemingsstrategieën kunnen worden veranderd om te profiteren van de digitalisering. Veel van de aandacht is gericht op externe ondernemingskwesties, zoals het ontwerpen, marketen, verkopen en afleveren van goederen en diensten in de genetwerkte omgeving. Daarentegen heeft de interne infrastructuur in individuele ondernemingen tot nu toe weinig of geen aandacht gekregen. 'Organisatiecultuur en elektronisch zakendoen' behandelt de vraag hoe u een organisatiecultuur kunt creëren die past bij de nieuwe digitale ondernemingsstrategie. Het legt uit hoe de interne cultuur van een onderneming moet worden aangepast om de externe ondernemingsstrategie van de organisatie aan te vullen, te ondersteunen en er op de juiste manier op aan te sluiten. En het toont hoe het onvermogen om aan te passen de mogelijkheden van een onderneming om zijn doelstellingen te halen kan ondermijnen of zelfs vernietigen.
'Organisatiecultuur en elektronisch zakendoen' is een zeer praktische handleiding bij de dringende kwesties rondom organisatiecultuur waarmee elke e-business, van digitale start-ups tot traditionele organisaties die overstappen naar de virtuele wereld, mee te maken krijgen.

  • Bespreking van de negen belangrijkste eigenschappen van een digitale cultuur die cruciaal zijn voor elke organisatie.
  • Praktische tips en strategieën waarmee u uw organisatiecultuur kunt transformeren in een concurrentievoordeel, in plaats van een risico, in de digitale wereld.
  • Adviezen over het veranderen van uw organisatiecultuur om de nieuwe realiteit van elektronisch zakendoen weer te geven: on-the-fly debuggen, risico's nemen, beslissingen nemen, samenwerkingsverbanden ontwikkelen, organisatiecultuur inbouwen in virtuele organisaties en nog veel meer.
  • Voorbeelden van hoe oude organisatorische gewoonten die niet langer in de wereld van elektronisch zakendoen passen, kunnen worden gebroken en hoe u nieuwe manieren kunt aanleren om in deze wereld te denken, geloven en handelen.
  • Voorbeelden van en interviews met een groot aantal ondernemingen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.


De auteurs
Peg Neuhauser werkt al meer dan achttien jaar als spreker en organisatieconsultant en is gespecialiseerd in organisatiecultuur, communicatie en conflictbeheersing. Haar onderneming, PCN Associates, werkt voor cliënten in veel industrieën, waaronder de hightechindustrie, de gezondheidszorg, de financiële wereld en het uitgeverijwezen.
Ray Bender, Ph.D., is spreker en consultant, gespecialiseerd in samenwerkingsverbanden, leiderschap en organisatorische veranderingen. Voordat hij zijn eigen onderneming oprichtte, was hij Vice President en Research Director bij de Gartner Group, waar hij verantwoordelijk was voor het opstellen van de onderzoeksagenda ter ondersteuning van het werk van de Chief Information Officers van grote organisaties in Noord-Amerika. Kirk L. Stromberg is partner in de StarCompass Group, LLC, een consultancybureau dat is gespecialiseerd in organisatorische en individuele veranderingen. Hiervoor was hij senior manager bij AARP, waar hij verantwoordelijk was voor strategische planning, verschillende grote veranderingsinitiatieven en het management van de onderzoeks- en trainingsafdelingen.

Een van de recensies is de volgende, belangrijk omdat ie van Covey is!!!

"Wat een eenvoudige, maar diepgaande bespreking van cultuur! Dit is een goede, praktische en belangrijke handleiding om te leren navigeren in de diepe wateren van de huidige 'digitale wereld'."

Dr. Stephen R. Covey, auteur van The Seven Habits of Highly Effective People