ISBN 90-430-0515-0
            Prijs:
37.95
            Uitvoering: paperback
            Aantal pagina's 672
            



Java voor studenten 3/e, Programmeren in Java 2 met Swing  

                    
Douglas Bell & Mike Parr
Dit boek biedt een heldere inleiding in programmeren in Java. Het is bedoeld voor studenten en andere gebruikers zonder enige voorkennis van programmeren. De lezer wordt stap voor stap door de materie gevoerd met behulp van veel illustraties en grafische voorbeelden. De verschillende onderwerpen passeren stapsgewijs de revue, waarbij de moeilijkheidsgraad telkens iets hoger wordt. De auteurs behandelen met name het gebruik van applets maar gaan ook in op het programmeren van op zichzelf staande toepassingen. Voor de gebruiker overbodige technische achtergronden komen in dit boek niet aan de orde: het benadrukt vooral hoe leuk programmeren kan zijn en bevat aan het eind van elk hoofdstuk oefeningen waarmee de opgedane kennis in praktijk kan worden gebracht.

KEY FEATURES:
  • Geschikt voor Java 1.1, 1.2 en 2
  • Behandelt elementaire concepten als variabelen, beslissingen en lussen, maar ook arrays, threads en objectgeoriënteerd programmeren
  • Met aandacht voor Beans, RMI, JAR, JDBC en Swing
  • Met voorbeelden ontleend aan een breed scala van applicaties, zoals informatieverwerking, spelletjes, kuntmatige intelligentie
  • Aan het eind van elk hoofdstuk testvragen met antwoorden
  • Extra online materiaal op www.booksites.net/bell
INHOUDSOPGAVE:
  1. De reikwijdte van Java
  2. Een eerste Java-programma
  3. Inleiding tot het werken met beelden
  4. Variabelen en berekeningen
  5. Methoden en parameters
  6. Events
  7. Beslissingen: if en switch
  8. Herhalingen: while, for en do
  9. Objecten en klassen
  10. Het ontwerpen van applets
  11. Overerving
  12. Berekeningen
  13. Arrays en arrraylijsten
  14. Tweedimensionale arrays
  15. Het werken met strings
  16. Exceptions
  17. Grafische gebruikersinterfaces
  18. Op zichzelf staande programma's
  19. Bestanden
  20. Beeld en geluid
  21. Objectgeoriënteerd ontwerpen
  22. Programmeerstijl
  23. Het testen van programma's
  24. Het opsporen van fouten
  25. Threads
  26. Grotere programma's en packages
  27. Geavanceerde objectgeoriënteerde programma's, abstracte klassen en interfaces
  28. Polymorfie
  29. De Swing GUI componenten
  30. Java in breder verband
Appendices
Bibliografie
Verklarende woordenlijst
Index

SUPPLEMENTEN:
Extra online materiaal op www.booksites.net/bell

Originele titel: Java for students (3rd, Prentice Hall 2002)

Titel vorige editie: Java, stap voor stap (2e, Academic Service 1997)