ISBN 90-430-0517-7
            Prijs:
32.95
            Uitvoering: gebonden
            Aantal pagina's 256
            



Down to earth: E-commercestrategieën na de hype  

                    
DE WILDE & VAN BRENK
65 miljoen jaar geleden stierf de dinosaurus uit. Een machtig dier dat niet in staat bleek zich aan te passen aan de veranderende klimaatomstandigheden. Ondergaan door de opkomst van internet de grote ondernemingen een soortgelijk lot? Zijn zij wel in staat in te spelen op een veranderende omgeving?

De hype is voorbij. Nu de werkelijkheid. En die werkelijkheid is dat voor alle ondernemingen de keuze voor de integratie van internet pas begint. En dit boek is het handvat.

In het eerste gedeelte wordt duidelijk gemaakt wat er nu eigenlijk aan de hand is. Want waarom zouden ondernemingen zonodig digitaal moeten? Het is immers toch al jaren goed gegaan? En de dotcommers hebben toch ongelijk gekregen?

Nadat de auteurs u overtuigen van de noodzaak dan biedt het volgende deel strategische handvatten op basis van uw behoefte aan het vasthouden aan de kerncompetenties. Er wordt een businessmodel beschreven dat zich in de praktijk heeft bewezen. En tevens zullen de auteurs u duidelijk maken dat mogelijke tegenstellingen tussen externe- en interne beslissingen overbrugbaar zijn.

Na het bepalen van de visie zult u moeten besluiten welke weg u volgt, welke tactiek. Dit deel biedt u een overzicht aan mogelijke factoren die van belang zijn voor de uiteindelijke tactiek. Hier komt de praktische inslag van de auteurs van pas. Niet voor niets hebben zij ruime ervaring.

In het laaste deel willen de auteurs u dan meenemen naar de nabije toekomst. Hoe ziet u onderneming eruit nadat u digitaal gegaan bent en welke reactie heeft de markt afgegeven?

De auteurs
Eduard de Wilde is partner bij VODW Marketing. VODW Marketing is sinds haar oprichting in 1983 uitgegroeid tot het grootste marketingadviesbureau van Nederland. Eduard is al jaren docent op het gebied van e-commerce voor Intermediairopleidingen. Marcel van Benk is senior consultant bij hetzelfde onderdeel van VODW.
Beide auteurs zijn grote bewonderaars van Ridderstrale & Nordstrom (Funky Business).