ISBN 90-430-0662-9
            Prijs:
19.95
            Uitvoering: gebonden
            Aantal pagina's 152
            



Vertellen werkt  

                    mogelijkheden van storytelling in organisaties
Jolande Bijl
Een verhaal is een krachtig instrument, omdat een goed verhaal mensen emotioneel raakt en in beweging kan brengen.

Grote leiders spreken vaak in beelden, hebben een verhaal. Succesvolle bedrijven als South West Airlines en 3M gebruiken storytelling om te inspireren en te innoveren. In deze complexe tijd is er behoefte aan begrijpelijke beelden. Aan verhalen waarmee je zonder technisch te worden toch iets ingewikkelds duidelijk kunt maken. Verhalen waarin mensen zichzelf kunnen herkennen. Met verhalen neem je mensen mee. Naar een verhaal van binnenuit wordt geluisterd. Omdat het raakt. Met verhalen kun je magie creëren - een beeld, een ideaal, een groter doel om naar te streven.

Door verhalen te vertellen kun je bijvoorbeeld:
  • je bedrijf of merk beter positioneren in de markt;
  • je bedrijfsstrategie helder maken;
  • je organisatie veranderen om problemen op te lossen;
  • mensen met elkaar verbinden.
Dit boek geeft managers inzicht in de kracht van het vertellen van verhalen. Na het lezen van dit boek weet je in welke gevallen je storytelling kunt toepassen en welke technieken je daarbij gebruikt.

Over de auteur
Het boek staat onder redactie van Jolande Bijl. In ieder hoofdstuk staat een interview met mensen die storytelling in de praktijk toepassen, waardoor het onderwerp vanaf diverse kanten wordt belicht.