ISBN 90-430-0666-1
            Prijs:
19.95
            Uitvoering:
            Aantal pagina's 248
            



De impact van de ik-cultuur  

                    
Cor Molenaar, Stephanie Molenaar
Op dit moment zijn de marketinginspanningen van bedrijven nog veelal gericht op massaliteit en massacommunicatie. Het aantal alleenstaanden is de afgelopen twintig jaar echter gegroeid van 10% naar 35% en deze groei zet zich nog steeds voort. Verwacht wordt dat deze groep in sterke mate de maatschappij gaat bepalen en invloed zal hebben op het totale generieke koopgedrag en hierdoor het aanbod van bedrijven. In De impact van de ik-cultuur gaat Cor Molenaar in op de gevolgen die individualisering heeft voor de maatschappij, voor organisaties, de markt en dus ook de marketing van bedrijven en instellingen. De trend naar steeds meer alleenstaanden en de veranderingen in lifestyle en gedrag vragen om een nieuwe benadering van de consument. De centrale vraag in dit boek is dan ook hoe marketeers en andere betrokkenen om moeten gaan met het (koop)gedrag van singles en welke ontwikkelingen dat, naast CRM, tot gevolg kan hebben.

De auteurs
Cor Molenaar is een autoriteit op het gebied van de toepassing van informatietechnologie binnen marketing. Door de combinatie van academische kennis en onderzoek en praktische advisering is hij in staat om de mogelijkheden te nuanceren en de toepassing te optimaliseren. Hij is een van onze bestverkopende auteurs in ons businessfonds. Van E-strategie zijn inmiddels meer dan 5000 exemplaren over de toonbank gegaan en de rechten zijn verkocht in Engeland, Spanje, Taiwan en Brazilië. Zijn dochter Stephanie heeft voor zijn nieuwste boek de research verricht.