ISBN 90-430-0701-3
Prijs: 25.00
Uitvoering:
Aantal pagina's 312
|
Marketingcommunicatie in de sport
|
|
Wim Lagae
|
De laatste jaren hebben zich opvallende verschuivingen voorgedaan in de marketingcommunicatie van bedrijven en organisaties. In het kader van merkbeleving en onderscheidende communicatie werden nieuwe instrumenten ingezet. Sport fungeert daarbij meer en meer als een interessant uithangbord omdat er zich recentelijk, zowel in de top- als breedtesport, opvallende evoluties hebben voorgedaan. De 'versporting' van de samenleving en de 'vermaatschappelijking' van de sport heeft ook belangrijke implicaties voor de praktijk van de marketingcommunicatie. Sportmarketingcommunicatie vormt binnen opleidingen marketing en sportmanagement een wezenlijk deel van het curriculum. Dit studieboek, het eerste in dit gebied, biedt aan de hand van theorie en actuele cases een uitgebreid overzicht van marketingcommunicatie ván en dr de sport.
Key features:
- Voorwoord door dr. Jacques Rogge voorzitter van het IOC
- Het eerste echte studieboek in dit gebied.
- Gericht op leerdoelen en het verwerven van competenties
- Theoretisch met actuele cases over bedrijven en sportvormen
INHOUDSOPGAVE:
1 Sport, marketing en communicatie
Case 1: De kernwaarden van het WK- en EK-voetbal
2 Sportsponsoring
Case 2: De sponsoring van professionele wielerploegen
3 Sportsponsoring en public relations
Case 3: Sponsorwerving en communicatie
4 Sportsponsoring en reclame
Case 4: Virtuele reclame in de sport
5 Sportsponsoring en actiecommunicatie
Case 5: De ongelijke merkwaarde van Europese voetbalclubs
Dr. Wim Lagae is deeltijds hoofddocent marketingcommunicatie aan de Lessius Hogeschool in Antwerpen. Hij is deeltijds gastdocent sportmanagement aan het departement sport- en bewegingswetenschappen van de KU Leuven en verzorgt lezingen sportmarketing aan Vlekho Business School in Brussel. SUPPLEMENTEN:
Klik hier voor additionele informatie, links naar andere relevantre websites, commentaar op casestudy's en Powerpoint-presentaties.
|
|