ISBN 90-430-0716-1
Prijs: 23.95
Uitvoering:
Aantal pagina's 352
|
Strategie - Het Financial Times handboek
|
|
Richard Koch
|
Een goede onderneming heeft zijn succes grotendeels te danken aan een goede strategie. En elke mislukking is vaak te wijten aan een slechte of helemaal geen strategie. In dit boek brengt Richard Koch strategie terug op het niveau waar het thuishoort: bij lijnmanagers en ondernemers die nieuwe producten en diensten moeten ontwikkelen en nieuwe markten moeten aanboren. Juist zij kennen de markt en de mogelijkheden van een product goed genoeg om tot een succesvolle strategie te komen. Op welke manier je dat doet, legt Koch in dit boek op een toegankelijke manier uit.
Het boek bestaat uit vijf delen:
- Een doe-het-zelf gids voor managers die een winstverhogende strategie moeten of willen ontwikkelen. Dit deel bevat veel checklists, vragenlijsten, tests een een case study.
- In het tweede deel komt de in Kochs ogen ten onrechte meest besproken vorm van strategie aan de orde, namelijk corporate strategy. Hij bespreekt de gevaren en de mogelijkheden.
- Vervolgens bevat het boek een alfabetisch overzicht van de belangrijkste stromingen op het gebied van strategie sinds de jaren ླྀ.
- Een woordenlijst verklaart alle vaktermen, strategische concepten en technieken in helder Nederlands.
- Als laatste behandelt Koch in het kort de belangrijkste omgevingsveranderingen zoals internet, netwerken, etc. waar je bij het maken van een strategie rekening mee moet houden.
Over de auteur
Richard Koch is strategie-consultant bij onder meer de Boston Consulting Group en is daarnaast adviseur en financier van bedrijven en beginnende ondernemingen. Hij heeft dertien boeken gepubliceerd over management, finance, leiderschap en strategie. Hij woont afwisselend in Richmond, Kaapstad en Estepona (Spanje).
|
|