ISBN 90-430-0801-X
Prijs: 35.00
Uitvoering:
Aantal pagina's 400
Customer Relationship Management
Ed Peelen
Ed Peelen is hoogleraar Direct Marketing en CRM aan de Universiteit Nyenrode. Hij heeft dit zeer actuele boek specifiek geschreven voor de studierichtingen MER, BE en COM, en het is ook geschikt voor het HEO-ICT project. Dit boek geeft een diep en tijdloos inzicht in strategische, organisatorische, commerciële en ICT- aspecten van CRM. De lezer wordt geïnspireerd en geprikkeld doordat theorie en praktijk naadloos in elkaar overgaan.
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1 Strategie en Organisatie
Klant-leverancier relaties
CRM als integrale bedrijfsstrategie
De relatiegerichte organisatie
Deel 2 Marketing
Klantkennis
Communicatie en multichannels
De geïndividualiseerde klantpropositie
Relatiestrategie
Deel 3 Analytische CRM
Relatiegegevensbeheer
Data-analyses en datamining
Segmentatie en selecties
Cross sell en retentie-analyses
Effectiviteit van marketingacties
Resultaatrapportages
Deel 4 Operationale CRM
Call center
Internet en de website
Direct mail
Deel 5 CRM-systemen en implementatie
CRM-systemen
CRM-implementatie
Toekomst
Literatuurlijst
Index
Supplementen;
Extra materiaal is te vinden op www.icsb.nl en www.heo-ict.nl.