Thuis en op het werk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Studieboeken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pearson Longman
|
|
|
|
|
|
Nieuwsbrief
|
|
|
|
|
Informatie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Birgitta van Loon
|
|
Introductie
Birgitta van Loon (1957) is auteur van 'Communiceren vanuit je buik' en directeur van In'tent Belevingscommunicatie B.V. In’tent ontwikkelt een nieuwe aanpak van strategische communicatie. Sleutelwoorden zijn: authenticiteit, innerlijk leiderschap en belevingscommunicatie. In 2002 zet Birgitta haar ideeën op papier in het boek 'Communiceren vanuit je buik' (uitgegeven door Pearson Education). Ten behoeve van haar boek doet Cap Gemini Ernst & Young deskresearch naar het bedrijfseconomische effect van belevingscommunicatie, met positieve resultaten. Van het boek is inmiddels de tweede druk uitgegeven.
Opleiding
Birgitta volgt de Hogere Hotel en Management School in Den Haag, o.a. met een stage in het Amstel Hotel en een afstudeeropdracht bij KLM Marketing. Daarna volgt ze diverse trainingen en cursussen op het gebied van public relations, management en marketing.
Werkzaamheden
Na haar studie werkt ze een tijdje als stewardess, o.a. in Indonesië en Saudi-Arabië. Terug in Nederland wordt ze sales manager van Sheraton Hotels en daarna voor Golden Tulip Hotels, waar ze de public relations op zet voor het totale concern in Nederland.
Dan benadert Eckart Wintzen haar. Wintzen is oprichter van BSO, het huidige Atos Origin. Voor dit softwarehuis, dat uitgroeit tot een wereldwijde organisatie met 10.000 medewerkers, ontwikkelt Birgitta een uiterst succesvol communicatiebeleid. Onder Birgitta’s aansturing wordt BSO/Origin onderscheiden met nationale en internationale prijzen voor de originele jaarverslagen. Het bedrijf verwerft tevens faam door een serie innovatieve congressen, die Birgitta organiseert onder de titel 'Mentamorfose' en ‘Infolutie’. Sprekers zijn captains of industrie, Nobelprijswinnaars en business goeroes uit de hele wereld.
In 1995 volgt Birgitta Eckart Wintzen naar zijn nieuwe bedrijf Ex'tent, dat investeert in innovatieve bedrijfsconcepten. In 1998 richt zij haar eigen bureau op, In'tent. Een van de eerste opdrachten is de organisatie van bijeenkomsten voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven in het kader van het 100-jarig bestaan van de Rabobank.
In'tent werkt o.a. voor Madame Tussaud’s, Pink Roccade IT management, Ben & Jerry's Benelux, Rabobank, Robeco, SFB Groep en de Nationale Postcodeloterij, Hay Group, Gilde Investment Management, Staalbankiers, Stichting Doen, War Child, Stichting Aidsfonds, Mercedes Benz. Birgitta heeft ook opdrachtgevers in Californië, o.a. Ex’pression, School for New Media en Recording Studio The Plant.
Publicaties
Publicaties van en over Birgitta zijn verschenen in: Management Scope, Highprofile, Qui Vive, Trouw, Dialoog, Ode, Communicatie, FZ, Event & Image.
Nevenactiviteiten
Birgitta is voorzitter van het bestuur van stichting De Ark, een organisatie voor innerlijk leiderschap voor managers. Zij is lid van de raad van advies van Better Future, een bedrijf dat samenwerkingsprojecten opzet tussen managers uit het Westen en uit ontwikkelingslanden.
Overige informatie
Birgitta werkt aan haar 2de boek (opvolger van ‘ Communiceren vanuit je buik’ , geeft lezingen en gastcolleges op het gebied van belevingscommunicatie aan bedrijven, hogescholen en universiteiten. Heeft in samenwerking met Loes Wijnen support geleverd aan een onderzoek naar belevingscommunicatie bij brancheorganisaties van student Martijn Arets (Hogeschool Holland Diemen). Birgitta heeft drie kinderen, houdt van sport; vooral joggen en klimmen en speelt viool.
|
|
Leverbare boeken van deze auteur |
|
Old project number 165701
|
9789043010214 |
€ 24.95 |
|