ISBN 90-430-0596-7
Prijs: 40.95
Uitvoering:
Aantal pagina's 568
|
E-business en e-commerce; een managementperspectief
|
|
Dave Chaffey
|
Een veelomvattend boek over de manier waarop bedrijven nieuwe informatie- en communicatietechnologie kunnen integreren met als doel een betere performance. Chaffey maakt gebruik van zowel beproefde als nieuwe methoden om de (on)mogelijkheden in kaart te brengen, waarbij hij put uit verschillende disciplines: MIS, strategie, marketing, operations en HRM. De student wordt gestimuleerd kritisch na te denken over de hype, over de kansen en risico's van e-business. Dit boek is met name geschikt voor onderwijs in Nederland, omdat de auteur vooral Europese voorbeelden gebruikt; bovendien worden nog enkele specifiek Nederlandse casestudy's aan het boek c.q. de bijbehorende website toegevoegd.
[key features]
- Gericht op management en niet op de technische achtergronden van nieuwe communicatiemiddelen.
- Legt uit wat het verband is tussen e-commerce, e-business en e-marketing.
- Geeft een kritisch overzicht van de nieuwe modellen die in de digitale economie gebruikt worden bij het opstellen van businessplannen en omzetverwachtingen.
- Verkent strategische benaderingen van changemanagement zoals dat wordt ingezet bij het implementeren van e-business.
- Gaat na hoe nieuwe communicatiemiddelen toegepast (kunnen) worden bij het optimaliseren van bijvoorbeeld onderdelen van het supply-chainmanagement: inkoop, logistiek, marketing en CRM.
- Dankzij vele didactische hulpmiddelen is dit boek niet alleen geschikt als (kritisch) leerboek, maar ook als naslagwerk.
- Veel Europese voorbeelden.
- Inclusief website (ook voor de Nederlandse editie).
Inhoudsopgave:
-
Deel 1 Inleiding
- Hoofdstuk 1 Inleiding tot e-bsuiness en e-commerce
- Hoofdstuk 2 Grondslagen van e-commerce
- Hoofdstuk 3 De infrastructuur van E-business
- Hoofdstuk 4 E-omgeving
-
Deel 2 Strategie en toepassingen
- Hoofdstuk 5 E-business strategie
- Hoofdstuk 6 Supply chain management
- Hoofdstuk 7 E-inkoop
- Hoofdstuk 8 E-marketing
- Hoofdstuk 9 CRM
-
Deel 3 Implementering
- Hoofdstuk 10 Change management
- Hoofdstuk 11 Analyse en ontwerp
- Hoofdstuk 12 Implementatie en onderhoud
De auteur
Dr. Dave Chaffey is Senior Lecturer Business Information Systems aan de universiteit van Derby (Engeland).
|
|
|
|
|