Gedrag in organisaties biedt een compacte, maar complete inleiding in de studie naar het gedrag van organisaties en van de mensen die binnen organisaties werkzaam zijn. Het boek is sterk internationaal georiënteerd: de voorbeelden en opdrachten in het boek – die in deze zesde editie opnieuw up-to-date zijn gebracht – zijn ontleend aan de hedendaagse praktijk van tal van organisaties over de hele wereld. Stephen P. Robbins verstaat als geen ander de kunst om op een levendige en informatieve manier de meest belangrijke aspecten te presenteren van een vakgebied dat volop in beweging is. Diversiteit, globalisering en (bedrijfs)ethiek komen ruimschoots aan bod; deze thema’s zijn nu geďntegreerd in vrijwel alle hoofdstukken van deze nieuwe editie. Verder gaat de auteur in op uiteenlopende onderwerpen als Total Quality Management, re-engineering, nieuwe technologie, de afnemende loyaliteit van werknemers, de Myers-Briggs Type Indicator en virtuele organisaties. Gedrag in organisaties is bedoeld voor zowel studenten psychologie, sociale wetenschappen en bedrijfskunde, als voor professionals die werkzaam zijn op een van de vele terreinen waarvoor organisatiekunde relevant is. |