|
Wim Lagae (° 1964) is licentiaat in de Toegepaste Economische Wetenschappen (UFSIA Antwerpen), Master of Arts in Economics (Doctum Colloquium Program, KU Leuven) en doctor in de Economische Wetenschappen (KU Leuven). Hij is hoofddocent marketingcommunicatie, toegepaste marketing en inleiding tot de marketing aan de Lessius Hogeschool in Antwerpen. Dr. Wim Lagae is deeltijd-hoofddocent sportmarketing aan het departement Humane kinesiologie van de Faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen van de KU Leuven. |
|
|
In zijn onderzoek neemt de integratie van sportsponsoring in marketingcommunicatie een centrale plaats in. Rond dit thema publiceert hij in diverse (semi)-academische tijdschriften en bijdragen in boeken. Kers op de taart is zijn boek Sports Sponsorship and Marketing Communications. A European Perspective, in januari 2005 uitgegeven bij Financial Times/Prentice Hall. Ook verzorgt hij gastlezingen aan binnen- en buitenlandse universiteiten en hogescholen en voor uiteenlopende professionele doelgroepen, waardoor hij veel voeling heeft met de praktijk van sportmarketingcommunicatie.
|
Zijn belangstelling voor technische duursporten ligt tussen passie en obsessie. Wim Lagae is een gedreven cyclosportief tijdrijder en wegrenner. In zijn meest wilde hobbydromen sloopt hij de muur van 40km/u gemiddeld tijdens een tijdrit van 20km of ontsnapt hij uit de kopgroep onder de rode vod van de laatste kilometer. Ook gaat hij prat op zijn lidmaatschap van de club des cinglés, een eretitel voor wielergekken die de Mont Ventoux op een dag beklimmen vanuit zowel Bédoin, Maulaucène als Sault.
|
|