Marketing vandaag en morgen
Multiplechoicevragen


1    

Het gebruik van marketingtechnieken door scholen, ziekenhuizen, musea en politie is het bewijs van het toenemende belang van die technieken voor:
traditionele bedrijven
alle antwoorden zijn juist
non-profitorganisaties
profitorganisaties


2    

Het zoeken naar genegenheid en aansluiting bij een groep is een kenmerk van:
individuele behoeften
fysiek verlangen
fysieke behoeften
sociale behoeften


3    

Een transactie waarbij geld geruild wordt voor goederen of diensten heet:
consumententransactie
ruil in natura
ruilhandel
een geldelijke transactie


4    

Het ..... houdt in dat de aanbieder ervan uitgaat dat de consumenten de voorkeur geven aan producten die de beste kwaliteit, prestatie en functies bieden.
verkoopconcept
productconcept
productieconcept
marketingconcept


5    

Als de vraag groter is dan het aanbod is het meest geschikte marketingmanagementconcept:
productieconcept
productconcept
verkoopconcept
marketingconcept


6    

Als de kosten van een product hoog zijn voor de markt, dan is het meest geschikte marketingmanagementconcept:
productieconcept
verkoopconcept
productconcept
marketingconcept


7    

Indien er sprake is van overcapaciteit dan is het meest geschikte marketingmanagementconcept:
productconcept
productieconcept
verkoopconcept
marketingconcept


8    

Het kleiner worden van afstanden door technologische ontwikkelingen zoals de fax en internet is een van de kenmerken van:
veranderende wereldeconomie
snelle globalisering
de roep om meer sociaal verantwoorde marketing
de micro-chiprevolutie


9    

Basisbehoeften zoals voeding, kleding, veiligheid zijn:
sociale behoeften
fysieke behoeften
individuele behoeften


10    

Wat is het kernconcept van marketing?
waarde
adverteren
ruil
verkopen

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven