Relatiemarketing
Multiplechoicevragen


1    

Wat is geen primaire activiteit van de waardeketen?
inkoop
uitgaande logistiek
marketing en verkoop
operationele activiteiten


2    

Om de conceptwaarde voor de klant te begrijpen, is het belangrijk om te onthouden dat:
de meeste klanten zich niet bewust zijn van de echte waarde die zij verkrijgen in consumptiegoederen
klanten graag maximale waarde willen
de ene klant belangrijker is dan de andere
al deze antwoorden zijn goed


3    

In het concept van de waardeketen bestaat elk bedrijf uit een verzameling activiteiten om producten:
in te kopen, te managen, op de markt te brengen, te onderhouden en service te leveren.
te ontwerpen, te plannen, op de markt te brengen, te verkopen en te onderhouden.
in te kopen, te produceren, op de markt te brengen, te leveren en te ondersteunen met service.
te ontwerpen, te produceren, op de markt te brengen, te leveren en te ondersteunen met service.


4    

Gezien vanuit de kernprocessen in het bedrijf zijn alle activiteiten die kopers ondersteunen in het verkrijgen van informatie over het aanschaffen van het product en om hun problemen op te lossen onderdeel van:
administratie
productontwikkeling
voorraadbeheer
klantenservice


5    

Als Vanessa haar visitekaartje geeft tijdens een verkoop en zegt dat de klant kan bellen als er later vragen ontstaan, welk niveau van relaties wordt er dan gevormd met de klant?
Proactief
Reactief
Verantwoordelijk
Elementair


6    

Mark is tevreden met zijn kleine auto, de Micro. De auto heeft niet veel bagageruimte en is misschien niet mooi om te zien, maar is wel makkelijk te parkeren en rijdt zuinig en dat is alles wat Mark belangrijk vindt. Uit Marks gedachtegang kunnen we afleiden dat de producent van de Micro:
dat de producent van de Micro de klanttevredenheid maximaliseert
alle genoemde mogelijkheden zijn goed
dat de producent van de Micro de laagste kosten voor de consument biedt
dat de producent van de Micro een acceptabel niveau van klanttevredenheid heeft bereikt


7    

Volgens Porter bestaat de/het .... uit vijf primaire activiteiten en vier ondersteunende. Het is het belangrijkste middel om manieren te identificeren om meer klantwaarde te cre‰ren.
klantwaardesysteem
TQM-concept
waarde leveringssysteem
waardeketen


8    

In het kader van kernprocessen van een bedrijf maken alle activiteiten omtrent het identificeren, onderzoeken en ontwikkelen van nieuwe producten deel uit van:
voorraadbeheer
klantenservice
administratie
productontwikkeling


9    

In tegenstelling tot de traditionele aanpak, benadrukt relatiemarketing het volgende:
de verkoopafdeling richt zich vooral op het afsluiten van orders met nieuwe klanten.
langetermijngericht
het vereist dat alle bedrijfsonderdelen samenwerken als een team om de klant te bedienen.
het houdt in dat verschillende niveaus van relaties worden opgebouwd om klantloyaliteit te genereren.


10    

De aankoop van allerlei input voor primaire activiteiten wordt in het kader van de waardeketen genoemd:
inkomende logistiek
operationele activiteiten
inkoop
technologische ontwikkeling

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven