Productontwikkeling en marketingstrategieen
Multiplechoicevragen
1
Oorspronkelijke producten, productverbeteringen, productwijzigingen en nieuwe merken die het bedrijf met zijn eigen R&D-activiteiten ontwikkelt noemen we:
veranderde producten
nieuwere producten
aanvullende producten
nieuwe producten
2
Bronnen voor nieuwe productidee‰n zijn:
interne bronnen
al deze antwoorden zijn goed
concurrenten
klanten
3
De nieuwe producten testen onder echte marktomstandigheden is de belangrijkste reden voor:
productontwikkeling
het genereren van ideeën
testmarketing
commercialisering
4
In welke fase van het productontwikkelingsproces vindt het op de markt zetten van een nieuw product plaats?
Marketingstrategie
Testmarketing
Commerciële introductie
Conceptontwikkeling en testen
5
In het kader van de commerciële introductie van nieuwe producten moeten marketingmanagers beslissingen nemen over:
wanneer
al deze antwoorden zijn goed
aan wie
waar
6
De fase in de productlevenscyclus waarin de verkoopgroei langzaam gaat en de kosten hoog zijn wordt genoemd:
groei
volwassenheidsfase
introductie
eindfase
7
Hoe heet de fase in de productlevenscyclus die zich richt op het uitbreiden van de markt en het creëeren van naamsbekendheid?
introductie
eindfase
groei
volwassenheidsfase
8
Gedurende welke fase uit de productlevenscyclus worden verkopen minder en neemt de winst af?
introductie
eindfase
volwassenheidsfase
groei
9
Welke fase uit de productlevenscyclus wordt gekenmerkt door de laagste prijzen van de verschillende producten?
introductie
volwassenheidsfase
productontwikkeling
groei
10
Welke fase uit de productlevenscyclus wordt gekenmerkt door strategische focus op het verdedigen van marktaandeel en behoud van merkenloyaliteit?
eindfase
introductie
volwassenheidsfase
groei
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven