|
|
1 |
Hoe wordt elke betaalde vorm van niet-persoonlijke presentatie en promotie van idee‰n, producten of diensten door een met name genoemde instantie genoemd?
|
|
|
Persoonlijke verkoop
|
|
|
Public relations
|
|
|
Sales promotion
|
|
|
Reclame
|
|
|
2 |
De partij die de boodschap uitzendt naar een andere partij heet:
|
|
|
Zender
|
|
|
Boodschap
|
|
|
Media
|
|
|
Ontvanger
|
|
|
3 |
Het proces waarbij de ontvanger een betekenis toekent aan de door de zender gecodeerde symbolen wordt genoemd:
|
|
|
Decoderen
|
|
|
Coderen
|
|
|
Ontvangen
|
|
|
Feedback geven
|
|
|
4 |
De niet-geplande storing of vervorming tijdens het communicatieproces, waardoor de ontvanger een andere boodschap waarneemt dan de zender uitzond wordt genoemd:
|
|
|
Decoderen
|
|
|
Boodschap
|
|
|
Ruis
|
|
|
Media
|
|
|
5 |
Het maken van beslissingen door marketing-communicatiemanagers over zaken zoals of het bedrijf gaat proberen om potenti‰le klanten te bereiken of juist de huidige gebruikers, heeft betrekking op:
|
|
|
Kennis
|
|
|
De doelgroepkeuze
|
|
|
De gewenste respons bepalen
|
|
|
Besef van bestaan
|
|
|
6 |
De volgorde leren-voelen-doen correspondeerd met de:
|
|
|
affectieve fase, cognitieve fase en gedragsfase
|
|
|
affectieve fase, gedragsfase en cognitieve fase
|
|
|
cognitieve fase, affectieve fase en gedragsfase.
|
|
|
gedragsfase, affectieve fase en cognitieve fase
|
|
|
7 |
In welke fase van koopbereidheid bevindt het doelpubliek zich als dit een voorkeur heeft voor een bepaald product, en zeker weet dat het het product ook moet kopen?
|
|
|
Mening
|
|
|
Voorkeur
|
|
|
Aankoop
|
|
|
Overtuiging
|
|
|
8 |
Welk middel van de promotiemix is ontworpen om te helpen om een goed imago op te bouwen?
|
|
|
public relations
|
|
|
sales promotion
|
|
|
reclame
|
|
|
persoonlijke verkoop
|
|
|
9 |
Alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om te communiceren met een doelgroep, zonder dat hiervoor direct wordt betaald heet:
|
|
|
persoonlijke verkoop
|
|
|
sales promotion
|
|
|
reclame
|
|
|
public relations
|
|
|
10 |
In welke fase van het koopproces is het verwerven van naamsbekendheid vaak een doel van de marketingcommunicatie:
|
|
|
mening
|
|
|
voorkeur
|
|
|
kennis over het product
|
|
|
het besef van het bestaan
|
|
|
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven
|