Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Multiplechoicevragen


1    

Hoe wordt elke betaalde vorm van niet-persoonlijke presentatie en promotie van idee‰n, producten of diensten door een met name genoemde instantie genoemd?
Persoonlijke verkoop
Public relations
Sales promotion
Reclame


2    

De partij die de boodschap uitzendt naar een andere partij heet:
Zender
Boodschap
Media
Ontvanger


3    

Het proces waarbij de ontvanger een betekenis toekent aan de door de zender gecodeerde symbolen wordt genoemd:
Decoderen
Coderen
Ontvangen
Feedback geven


4    

De niet-geplande storing of vervorming tijdens het communicatieproces, waardoor de ontvanger een andere boodschap waarneemt dan de zender uitzond wordt genoemd:
Decoderen
Boodschap
Ruis
Media


5    

Het maken van beslissingen door marketing-communicatiemanagers over zaken zoals of het bedrijf gaat proberen om potenti‰le klanten te bereiken of juist de huidige gebruikers, heeft betrekking op:
Kennis
De doelgroepkeuze
De gewenste respons bepalen
Besef van bestaan


6    

De volgorde leren-voelen-doen correspondeerd met de:
affectieve fase, cognitieve fase en gedragsfase
affectieve fase, gedragsfase en cognitieve fase
cognitieve fase, affectieve fase en gedragsfase.
gedragsfase, affectieve fase en cognitieve fase


7    

In welke fase van koopbereidheid bevindt het doelpubliek zich als dit een voorkeur heeft voor een bepaald product, en zeker weet dat het het product ook moet kopen?
Mening
Voorkeur
Aankoop
Overtuiging


8    

Welk middel van de promotiemix is ontworpen om te helpen om een goed imago op te bouwen?
public relations
sales promotion
reclame
persoonlijke verkoop


9    

Alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om te communiceren met een doelgroep, zonder dat hiervoor direct wordt betaald heet:
persoonlijke verkoop
sales promotion
reclame
public relations


10    

In welke fase van het koopproces is het verwerven van naamsbekendheid vaak een doel van de marketingcommunicatie:
mening
voorkeur
kennis over het product
het besef van het bestaan

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven