Reclame, sales promotion en public relations
Multiplechoicevragen


1    

Welke vorm van reclame wordt intensief toegepast wanneer een nieuwe productcategorie wordt ge‹ntroduceerd?
Vergelijkende reclame
Informatieve reclame
Overredende reclame
Herinneringsreclame


2    

Voor welk medium geldt: flexibiliteit, brede acceptatie, dekking van de lokale markt, brede acceptatie en hoge geloofwaardigheid?
Kranten
Radio
Televisie
Direct mail


3    

De voordelen van het kunnen selecteren van het publiek, geen reclameconcurrenten en personalisering gelden voor:
televisie
radio
kranten
direct mail


4    

De voordelen van massale aanpak, hoge geografische en demografische selectiviteit en lage kosten zijn kenmerkend voor welk type media?
direct mail
televisie
radio
tijdschriften


5    

Nadelen van .... zijn: creatieve beperkingen en geen selectiemogelijkheden van het publiek.
Buitenreclame
Radio
Interactieve communicatie
Media op een bepaalde plaats


6    

Welk instrument voor klantgerichte promotie biedt een kleine hoeveelheid van een product 'om het uit te proberen'.
kortingsbon
voordeelpakket
monstertjes
geld-terugcoupons


7    

Contacten leggen met wetgevers en overheidsambtenaren om de wetten en regelgeving in een bepaalde richting te bepleiten heet:
Public affairs
Lobbyen
Ontwikkeling
Betrekkingen met beleggers


8    

De invloed van de boodschap is niet alleen afhankelijk van wat er wordt gezegd, maar ook van hoe het wordt gezegd. Deze statement correspondeert met:
marktaandeel
fase in de productlevenscyclus
concurrentie
de presentatie van de boodschap


9    

Het gemiddelde aantal malen dat een persoon uit de doelgroep tijdens een bepaalde periode met de reclame boodschap wordt geconfronteerd wordt genoemd:
Reclamefrequentie
Concurrentie en wildgroei
Marktaandeel
Productdifferentiatie


10    

Weinig concurrentie, hoge mate van herhaling van vertoon en weinig kosten zijn de voordelen van het type media:
TV
Vak- en technische tijdschriften
Buitenreclame en reclame in vervoermiddelen
Interactieve communicatie

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven