|
|
1 |
Hoe noemt men de analyse, planning, uitvoering en controle van de activiteiten van de verkooporganisatie, doelstellingen formuleren, een strategie opstellen en verkopers werven, selecteren, trainen, leidinggeven en beoordelen?
|
|
|
verkoopmanagement
|
|
|
verkoopstrategie
|
|
|
verkoop motivatie
|
|
|
verkoop tactiek
|
|
|
2 |
Er kunnen aparte verkooporganisaties opgezet worden voor verschillende bedrijfstakken, voor oude en nieuwe klanten, en voor grote en kleine klanten, dit heet:
|
|
|
Productgerichte verkooporganisatie
|
|
|
Rayonstructuur
|
|
|
Klantgerichte verkooporganisatie
|
|
|
Complexe structuur van de verkooporganisatie
|
|
|
3 |
Het zoeken naar sollicitanten door gebruik te maken van uitzendbureau's, personeelsadvertenties plaatsen en zelfs contact zoeken met studenten heet:
|
|
|
werven
|
|
|
selecteren
|
|
|
trainen
|
|
|
leidinggeven en beoordelen
|
|
|
4 |
Het beoordelen van vertegenwoordigers vindt voornamelijk plaats aan de hand van:
|
|
|
rapporten over de verkoopbezoeken
|
|
|
rapporten over nieuwe klanten
|
|
|
verkooprapporten
|
|
|
onkostenrapporten
|
|
|
5 |
Het trainen van vertegenwoordigers om ze te leren hoe klanten ge‹dentificeerd moeten worden en oplossingen voor ze te vinden, past binnen een:
|
|
|
martgerichte verkooporganisatie
|
|
|
winstgerichte verkooporganisatie
|
|
|
verkoopgerichte verkooporganisatie
|
|
|
klantgerichte verkooporganisatie
|
|
|
6 |
In welke stap in het verkoopproces komt het ontmoeten van de koper naar voren?
|
|
|
benadering van de klant
|
|
|
presentatie en demonstratie
|
|
|
informatieverzameling vooraf
|
|
|
behandelen van bezwaren
|
|
|
7 |
Als een klant vraagt naar prijzen en voorwaarden kan de verkoper dit opvatten als een signaal om verder te gaan naar een volgende fase in het verkoopproces namelijk:
|
|
|
presentatie en demonstratie
|
|
|
sluiten van de koop
|
|
|
behandelen van bezwaren
|
|
|
benadering van de klant
|
|
|
8 |
Wat is/zijn de doel(en) van trainingsprogramma's voor nieuwe verkopers?
|
|
|
Laten zien hoe de producten worden gemaakt en hoe zij werken.
|
|
|
Al de bovenstaande doelen
|
|
|
Het beschrijven van de geschiedenis van het bedijf en de doelen.
|
|
|
Informeren van klanten en concurrenten
|
|
|
9 |
Het vergelijken van de huidige verkoopcijfers met verkoopcijfer uit het verleden is een onderdeel van:
|
|
|
Leidinggeven aan verkopers
|
|
|
Geen van deze antwoorden is juist
|
|
|
Het functioneren van verkopers beoordelen
|
|
|
Verkopers motiveren
|
|
|
10 |
Tijdens het verkoopproces vertelt de verkoper het verhaal over het product aan de inkoper, dit gebeurd in welke fase?
|
|
|
behandelen van bezwaren
|
|
|
sluiten van de koop
|
|
|
benadering van de klant
|
|
|
presentatie en demonstratie
|
|
|
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven
|