Persoonlijke verkoop en direct marketing
Multiplechoicevragen


1    

Hoe noemt men de analyse, planning, uitvoering en controle van de activiteiten van de verkooporganisatie, doelstellingen formuleren, een strategie opstellen en verkopers werven, selecteren, trainen, leidinggeven en beoordelen?
verkoopmanagement
verkoopstrategie
verkoop motivatie
verkoop tactiek


2    

Er kunnen aparte verkooporganisaties opgezet worden voor verschillende bedrijfstakken, voor oude en nieuwe klanten, en voor grote en kleine klanten, dit heet:
Productgerichte verkooporganisatie
Rayonstructuur
Klantgerichte verkooporganisatie
Complexe structuur van de verkooporganisatie


3    

Het zoeken naar sollicitanten door gebruik te maken van uitzendbureau's, personeelsadvertenties plaatsen en zelfs contact zoeken met studenten heet:
werven
selecteren
trainen
leidinggeven en beoordelen


4    

Het beoordelen van vertegenwoordigers vindt voornamelijk plaats aan de hand van:
rapporten over de verkoopbezoeken
rapporten over nieuwe klanten
verkooprapporten
onkostenrapporten


5    

Het trainen van vertegenwoordigers om ze te leren hoe klanten ge‹dentificeerd moeten worden en oplossingen voor ze te vinden, past binnen een:
martgerichte verkooporganisatie
winstgerichte verkooporganisatie
verkoopgerichte verkooporganisatie
klantgerichte verkooporganisatie


6    

In welke stap in het verkoopproces komt het ontmoeten van de koper naar voren?
benadering van de klant
presentatie en demonstratie
informatieverzameling vooraf
behandelen van bezwaren


7    

Als een klant vraagt naar prijzen en voorwaarden kan de verkoper dit opvatten als een signaal om verder te gaan naar een volgende fase in het verkoopproces namelijk:
presentatie en demonstratie
sluiten van de koop
behandelen van bezwaren
benadering van de klant


8    

Wat is/zijn de doel(en) van trainingsprogramma's voor nieuwe verkopers?
Laten zien hoe de producten worden gemaakt en hoe zij werken.
Al de bovenstaande doelen
Het beschrijven van de geschiedenis van het bedijf en de doelen.
Informeren van klanten en concurrenten


9    

Het vergelijken van de huidige verkoopcijfers met verkoopcijfer uit het verleden is een onderdeel van:
Leidinggeven aan verkopers
Geen van deze antwoorden is juist
Het functioneren van verkopers beoordelen
Verkopers motiveren


10    

Tijdens het verkoopproces vertelt de verkoper het verhaal over het product aan de inkoper, dit gebeurd in welke fase?
behandelen van bezwaren
sluiten van de koop
benadering van de klant
presentatie en demonstratie

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven