Strategische marketing
Multiplechoicevragen


1    

Op welk bedrijfsniveau vindt marketingplanning plaats?
op al deze niveaus
op productniveau
op marktniveau
op het niveau van de business-unit


2    

De mate van marktgroei in de BCG-matrix geeft inzicht in:
de kracht van een bedrijf in een markt.
de aantrekkelijkheid van een markt.
de belangrijkste informatie voor het doen van investeringen en desinvesteringen.
de rentabiliteit van alle producten.


3    

Welke groeistrategie wordt gebruikt als er wordt gezocht naar nieuwe demografische groepen die aangemoedigd kunnen worden om een nieuw Levi Strauss-product te kopen voor de eerste keer?
Marktontwikkeling
Diversificatie
Productontwikkeling
Marktpenetratie


4    

Een ..... bestaat uit een aantal consumenten dat hetzelfde reageert op bepaalde marketingstimuli.
alle genoemde mogelijkheden
marktdoel
marktniche
marktsegment


5    

Het proberen om een product een duidelijke, onderscheidende en aantrekkelijke plaats te geven naast andere concurerende producten in de ogen van de doelgroep heet:
marktsegmentatie
marktpositionering
geen van deze mogelijkheden
markttargeting


6    

Bedrijven in een lagere positie die de concurrenten agressief aanvallen om een groter marktaandeel te veroveren heten:
marktvolgers
marktnichers
uitdagers
marktleiders


7    

De 4 P's van marketing omvatten de onderstaande behalve:
persoon
prijs
product
plaats


8    

..... verwijst naar de combinatie van producten en service die het bedrijf biedt aan de doelgroep.
Prijs
Promotie
Plaats
Product


9    

Onder verantwoording van welke marketing management functie valt het omzetten van marketingstrategieën in specifieke dag-tot-dag, maand-tot-maand activiteiten?
marketinganalyse
marketingplanning
marketingimplementatie
marketingcontrol


10    

De missie van een bedrijf is op z'n best als hij geleid wordt door:
winst
marktaandeel
een visie

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven