Strategische marketing
Multiplechoicevragen
1
Op welk bedrijfsniveau vindt marketingplanning plaats?
op al deze niveaus
op productniveau
op marktniveau
op het niveau van de business-unit
2
De mate van marktgroei in de BCG-matrix geeft inzicht in:
de kracht van een bedrijf in een markt.
de aantrekkelijkheid van een markt.
de belangrijkste informatie voor het doen van investeringen en desinvesteringen.
de rentabiliteit van alle producten.
3
Welke groeistrategie wordt gebruikt als er wordt gezocht naar nieuwe demografische groepen die aangemoedigd kunnen worden om een nieuw Levi Strauss-product te kopen voor de eerste keer?
Marktontwikkeling
Diversificatie
Productontwikkeling
Marktpenetratie
4
Een ..... bestaat uit een aantal consumenten dat hetzelfde reageert op bepaalde marketingstimuli.
alle genoemde mogelijkheden
marktdoel
marktniche
marktsegment
5
Het proberen om een product een duidelijke, onderscheidende en aantrekkelijke plaats te geven naast andere concurerende producten in de ogen van de doelgroep heet:
marktsegmentatie
marktpositionering
geen van deze mogelijkheden
markttargeting
6
Bedrijven in een lagere positie die de concurrenten agressief aanvallen om een groter marktaandeel te veroveren heten:
marktvolgers
marktnichers
uitdagers
marktleiders
7
De 4 P's van marketing omvatten de onderstaande behalve:
persoon
prijs
product
plaats
8
..... verwijst naar de combinatie van producten en service die het bedrijf biedt aan de doelgroep.
Prijs
Promotie
Plaats
Product
9
Onder verantwoording van welke marketing management functie valt het omzetten van marketingstrategieën in specifieke dag-tot-dag, maand-tot-maand activiteiten?
marketinganalyse
marketingplanning
marketingimplementatie
marketingcontrol
10
De missie van een bedrijf is op z'n best als hij geleid wordt door:
winst
marktaandeel
een visie
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven