|
|
1 |
Een groep onderling afhankelijke organisaties die ten doel hebben een product of een dienst bij de consument of de industriële gebruiker te brengen heet een:
|
|
|
tussenhandelaar
|
|
|
detaillist
|
|
|
distributiekanaal
|
|
|
groothandel
|
|
|
2 |
De functie in het distributiekanaal die bestaat uit het afstemmen van het aanbod op de behoeften van de afnemer, heet:
|
|
|
Onderhandelen
|
|
|
Contact
|
|
|
Aanpassing
|
|
|
Promotie
|
|
|
3 |
Wat zijn grote, goedkope zelfbedieningswinkels met lage marges en grote afzethoeveelheden die een grote variëteit van levensmiddelen, wasmiddelen en huishoudelijke producten voeren?
|
|
|
superstores
|
|
|
supermarkten
|
|
|
speciaalzaken
|
|
|
discountwinkels
|
|
|
4 |
De grootste winkel die soms net zo groot is als zes voetbalvelden en die zowel meubels, apparaten, kleding en veel andere zaken verkoopt heet:
|
|
|
hypermarkt
|
|
|
discountwinkel
|
|
|
supermarkt
|
|
|
superstore
|
|
|
5 |
Het transport en de opslag van producten heet:
|
|
|
fysieke distributie
|
|
|
productdistributie
|
|
|
promotionele distributie
|
|
|
prestatiedistributie
|
|
|
6 |
Fondsen verwerven en inzetten om de kosten van het werk in het distributiekanaal te dekken is een typische functie van:
|
|
|
Financiering
|
|
|
Onderhandelen
|
|
|
Fysieke distributie
|
|
|
Risico's nemen
|
|
|
7 |
Als een autodealer klaagt bij de fabrikant dat een andere dealer van hetzelfde merk, auto's verkoopt buiten zijn aangewezen territorium, is dat een geval van een:
|
|
|
horizontaal conflict
|
|
|
consumentenserviceconflict
|
|
|
verticaal conflict
|
|
|
parallel conflict
|
|
|
8 |
Als het Kruidvat en Blokker een project aankondigen om samen winkels te exploiteren, dan zou dat een voorbeeld zijn van een:
|
|
|
horizontaal marketingsysteem
|
|
|
verticaal marketingsysteem (VMS)
|
|
|
corporate marketing systeem
|
|
|
administratief systeem
|
|
|
9 |
In welke kanaalmanagementbeslissing kijkt een bedrijf naar de eigenschappen die belangrijk zijn voor de kanaaldeelnemer en het aantal bestaansjaren, groei en winstrecords, en reputatie van potentiële kanaaldeelnemers?
|
|
|
Fysieke distributie en logistiek management
|
|
|
Kanaaldeelnemers motiveren
|
|
|
Evaluatie en controle van de kanaaldeelnemers
|
|
|
Kanaaldeelnemers selecteren
|
|
|
10 |
Van welk beslissingsgebied is het schatten van de kosten voor het verkopen van verschillende hoeveelheden door elk voorgesteld kanaal een onderdeel?
|
|
|
economische criteria
|
|
|
geen van deze antwoorden is correct
|
|
|
controlecriteria
|
|
|
aanpassingscriteria
|
|
|
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven
|