De marketingomgeving
Multiplechoicevragen
1
Welke van de onderstaande factoren maakt geen deel uit van de macro-omgeving?
politieke factoren
natuurlijke factoren
demografische factoren
concurrentie
2
Een reclamebureau is eigenlijk een soort:
leverancier
marketingservicebureau
financiële intermediair
fysieke distributiefirma
3
Wat zijn milieugroeperingen in wezen?
lokale groepen
mediagroepen
overheidsgroepen
actiegroepen bestaande uit burgers
4
...... overtuigingen en waarden worden doorgegeven door ouders aan hun kinderen en worden beïnvloed door scholen, kerken, bedrijven en overheden.
Cruciale
Secundaire
Primaire
Basis
5
Het feit dat mensen producten, merken en diensten gebruiken met de bedoeling zichzelf daarmee te uiten reflecteert het volgende aspect van de culturele omgeving:
hoe mensen de maatschappij zien
hoe mensen organisaties zien
hoe mensen anderen zien
hoe mensen zichzelf zien
6
Van welk element van de micro-omgeving zijn financiën, onderzoek en ontwikkeling, inkoop en productie allemaal activiteiten?
de bedrijfstak
de leveranciers
de interne omgeving
stakeholders
7
Banken en verzekeringsmaatschappijen zijn voorbeelden van:
fysieke distibuteurs
marketingbureaus
leveranciers
financiële dienstverleners
8
Het type markt dat goederen koopt met als doel de goederen verder te verwerken heet:
consumentenmarkt
industriële markt
wederverkopersmarkt
de internationale markt
9
Van welk type consumentenmarkt zouden kopers van producten in andere landen deel uit kunnen maken?
doorverkoopmarkt
internationale markt
overheidsmarkt
industriële markt
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven