Marketing in het internettijdperk
Multiplechoicevragen


1    

… is een netwerk om mensen binnen een bedrijf te verbinden met elkaar en het bedrijfsnetwerk
intranet
!
extranet


2    

… is de overkoepelende term voor het gebruik van elektronische platforms – intranet, extranet en internet – om zaken te doen
E-business
E-procurement (elektronische inkoop)
E-commerce (elektronische handel)
E-marketing


3    

Wat is geen benefit van ecommerce in vergelijking met kopen in winkels?
E-commerce biedt betere toegang en keuze.
E-commerce biedt meer privacy.
E-commerce biedt betere klantenservice.
E-commerce biedt groter gemak.


4    

Welk van de volgende strategieën is niet beter geschikt voor de oude economie dan voor de nieuwe?
Massamarketing
Media-reclame
Klantgestuurd ontwerp (customization)
Detailhandel met fysieke vestiging


5    

Van online kopers kan worden gezegd dat ze
de elite zijn
'cyberheads' zijn
een passief doel zijn voor marketeers
veel klantinformatie geven


6    

Een kritische succesfactor voor het succesvol bedrijven van e-marketing is een … website te ontwikkelen
aantrekkelijke
bedrijfs-
marketing
klanten


7    

Welke van de volgende aspecten is niet relevant voor marketing via internet?
Brick-and-mortar marketing
Click-and-mortar marketing
Virusmarketing
Mobiele marketing


8    

Internet geeft meer macht aan
Alleen bedrijven
Consumenten en bedrijven in gelijke mate
Alleen de tussenhandel
Alleen consumenten


9    

... is de internetversie van mond-tot-mondmarketing
Virtuele
Virus-
Viriele
Vitriool-


10    

Een … is online reclame die opkomt bij wisseling van een website
Banner
Kwadrant
Interstititial
Kader

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven