Business-to-businesmarketing
Multiplechoicevragen
1
De businessmarkt bestaat uit:
alle organisaties die goederen en diensten kopen, om die door te verkopen.
alle organisaties die ingekochte goederen en diensten gebruiken bij hun productie of dienstverlening.
alle huishoudingen die goederen en diensten kopen om die te verwerken.
alle business units van bedrijven, voorzover zij ingekochte goederen of diensten gebruiken bij hun productie of dienstverlening.
2
In termen van inkoopcentra heten degenen die zowel formele als informele invloed hebben op de goedkeuring van de uiteindelijke leverancier:
Beïnvloeders
Gebruikers
Beslissers
Inkopers
3
Factoren die van invloed zijn op bedrijfsinkopers, zoals leeftijd, inkomen en opleiding zijn voorbeelden van:
omgevingsfactoren
persoonlijke factoren
organisatiefactoren
interpersoonlijke factoren
4
..... kan opgewekt worden door een interne of externe prikkel.
Offerteaanvraag
Leveranciersselectie
Productspecificatie
Probleemherkenning
5
Scholen, ziekenhuizen en gevangenissen zijn voorbeelden van:
institutionele markt
overheidsmarkt
non-profitmarkt
businessmarkt
6
Factoren zoals de reputatie van de leverancier wat betreft reparaties en service zijn belangrijke criteria bij de volgende fase van het koopbesluitvormingsproces:
Probleemherkenning
Algemene beschrijving van de behoefte
Een leverancier zoeken
Leveranciersselectie
7
Wat is geen voordeel van leasen?
alle genoemde keuzen zijn voordelen
er is meer kapitaal beschikbaar
er wordt betere service verkregen
de laatste producten van de leverancier worden verkregen
8
In het inkoopcentrum zijn technische personeelsleden vaak belangrijke:
Beïnvloeders
Inkopers
Gatekeepers
Beslissers
9
Het feit dat niet altijd de deelnemer van het inkoopcentrum met de hoogste rang de meeste invloed heeft wijst op:
Organisatiefactoren
Persoonlijke factoren
Omgevingsfactoren
Interpersoonlijke factoren
10
Tot welke factoren behoort de snel veranderende technologie die van invloed is op bedrijfsinkopers?
Interpersoonlijke factoren
Omgevingsfactoren
Persoonlijke factoren
Organisatiefactoren
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven