|
|
1 |
Een .... houdt in: de mensen, de apparatuur en de procedures om benodigde, tijdige, exacte informatie te verzamelen, sorteren, analyseren, evalueren en verspreiden onder de marketingbeslissers.
|
|
|
marketing-intelligence-plan
|
|
|
marketinginformatiesysteem (MIS)
|
|
|
bedrijfsinformatiesysteem
|
|
|
financieel informatiesysteem
|
|
|
2 |
De dagelijks binnenkomende informatie over ontwikkelingen in de marketingomgeving die managers helpt om marketingplannen bij te stellen en aan te passen is afkomstig uit:
|
|
|
Strategische planning
|
|
|
Interne bedrijfsbestanden
|
|
|
Marktonderzoek
|
|
|
Marketing-intelligence
|
|
|
3 |
Wat is het meest gebruikte onderzoeksinstrument?
|
|
|
enquête en interview
|
|
|
telefonische interviews
|
|
|
groepsdiscussies
|
|
|
individuele interviews
|
|
|
4 |
Een groep aanbieders wordt genoemd?
|
|
|
bedrijfstak
|
|
|
bedrijfskolom
|
|
|
vraagpotentieel
|
|
|
markt
|
|
|
5 |
De toekomstige vraag schatten door te anticiperen op wat afnemers waarschijnlijk zullen doen in een bepaalde situatie wordt genoemd?
|
|
|
De markt afbakenen
|
|
|
Voorspellen van de toekomstige vraag
|
|
|
Het schatten van de vraag
|
|
|
Feitelijke afzet en marktaandeel inschatten
|
|
|
6 |
De volgende onderstaande beweringen over secundaire informatie zijn waar, behalve:
|
|
|
secundaire informatie kan sneller verkregen worden dan primaire informatie.
|
|
|
secundaire informatie kan problemen laten zien aan de onderzoeker.
|
|
|
secundaire informatie kost meestal meer dan primaire informatie.
|
|
|
secundaire informatie kan verkregen worden via interne of externe bronnen.
|
|
|
7 |
Wat is geen aspect van een marketinginformatiesysteem (MIS)?
|
|
|
de mensen, de apparatuur en de procedures om benodigde, tijdige, exacte informatie te verzamelen, sorteren, analyseren, evalueren en verspreiden onder de marketingbeslissers.
|
|
|
het begint en eindigt met marketingmanagers
|
|
|
informatie over medewerkers en productiviteit maakt onderdeel uit van het MIS.
|
|
|
Alledrie genoemde mogelijkheden zijn aspecten van een marketinginformatiesysteem (MIS)
|
|
|
8 |
Welke uitspraak over data is niet waar?
|
|
|
Primaire informatie is informatie die speciaal voor het onderhavige doel wordt vergaard.
|
|
|
Om te beginnen vergaren onderzoekers doorgaans secundaire gegevens.
|
|
|
Het gebruikmaken van focusgroepgesprekken is een van de belangrijkste marketinginstrumenten om inzicht te krijgen in de gedachten en gevoelens van de consument.
|
|
|
al deze beweringen zijn juist
|
|
|
9 |
Wat van het volgende kan dienen als een bron voor de voorspelling van verkoop?
|
|
|
leveranciers
|
|
|
al deze mogelijkheden zijn correct
|
|
|
marketingadviseurs
|
|
|
distributeurs
|
|
|
10 |
De totale vraag naar alle merken van een gegeven product of dienst wordt genoemd:
|
|
|
selectieve vraag
|
|
|
primaire vraag
|
|
|
mogelijke vraag
|
|
|
potentiële markt
|
|
|
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven
|