Marktonderzoek
Multiplechoicevragen


1    

Een .... houdt in: de mensen, de apparatuur en de procedures om benodigde, tijdige, exacte informatie te verzamelen, sorteren, analyseren, evalueren en verspreiden onder de marketingbeslissers.
marketing-intelligence-plan
marketinginformatiesysteem (MIS)
bedrijfsinformatiesysteem
financieel informatiesysteem


2    

De dagelijks binnenkomende informatie over ontwikkelingen in de marketingomgeving die managers helpt om marketingplannen bij te stellen en aan te passen is afkomstig uit:
Strategische planning
Interne bedrijfsbestanden
Marktonderzoek
Marketing-intelligence


3    

Wat is het meest gebruikte onderzoeksinstrument?
enquête en interview
telefonische interviews
groepsdiscussies
individuele interviews


4    

Een groep aanbieders wordt genoemd?
bedrijfstak
bedrijfskolom
vraagpotentieel
markt


5    

De toekomstige vraag schatten door te anticiperen op wat afnemers waarschijnlijk zullen doen in een bepaalde situatie wordt genoemd?
De markt afbakenen
Voorspellen van de toekomstige vraag
Het schatten van de vraag
Feitelijke afzet en marktaandeel inschatten


6    

De volgende onderstaande beweringen over secundaire informatie zijn waar, behalve:
secundaire informatie kan sneller verkregen worden dan primaire informatie.
secundaire informatie kan problemen laten zien aan de onderzoeker.
secundaire informatie kost meestal meer dan primaire informatie.
secundaire informatie kan verkregen worden via interne of externe bronnen.


7    

Wat is geen aspect van een marketinginformatiesysteem (MIS)?
de mensen, de apparatuur en de procedures om benodigde, tijdige, exacte informatie te verzamelen, sorteren, analyseren, evalueren en verspreiden onder de marketingbeslissers.
het begint en eindigt met marketingmanagers
informatie over medewerkers en productiviteit maakt onderdeel uit van het MIS.
Alledrie genoemde mogelijkheden zijn aspecten van een marketinginformatiesysteem (MIS)


8    

Welke uitspraak over data is niet waar?
Primaire informatie is informatie die speciaal voor het onderhavige doel wordt vergaard.
Om te beginnen vergaren onderzoekers doorgaans secundaire gegevens.
Het gebruikmaken van focusgroepgesprekken is een van de belangrijkste marketinginstrumenten om inzicht te krijgen in de gedachten en gevoelens van de consument.
al deze beweringen zijn juist


9    

Wat van het volgende kan dienen als een bron voor de voorspelling van verkoop?
leveranciers
al deze mogelijkheden zijn correct
marketingadviseurs
distributeurs


10    

De totale vraag naar alle merken van een gegeven product of dienst wordt genoemd:
selectieve vraag
primaire vraag
mogelijke vraag
potentiële markt

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven