|
|
1 |
Het gebruik van marketingtechnieken door scholen, ziekenhuizen, musea en politie is het bewijs van het toenemende belang van die technieken voor:
|
|
|
traditionele bedrijven
|
|
|
alle antwoorden zijn juist
|
|
|
profitorganisaties
|
|
|
non-profitorganisaties
|
|
|
2 |
De vier P's van marketing zijn:
|
|
|
product, plaats, prijs, promotie
|
|
|
product, pr, prijs, plaats
|
|
|
personeel, prijs, product, promotie
|
|
|
personeel, pr, promotie, prijs
|
|
|
3 |
Een transactie waarbij geld geruild wordt voor goederen of diensten heet:
|
|
|
een geldelijke transactie
|
|
|
ruil in natura
|
|
|
ruilhandel
|
|
|
consumenten transactie
|
|
|
4 |
Het ..... houdt in dat de aanbieder ervan uitgaat dat de consumenten de voorkeur geven aan producten die de beste kwaliteit, prestatie en functies bieden.
|
|
|
marketingconcept
|
|
|
productieconcept
|
|
|
verkoopconcept
|
|
|
productconcept
|
|
|
5 |
Als de vraag groter is dan het aanbod is het meest geschikte marketingmanagementconcept:
|
|
|
productconcept
|
|
|
marketingconcept
|
|
|
verkoopconcept
|
|
|
productieconcept
|
|
|
6 |
De eerste drie stappen in het marketingproces zijn:
|
|
|
markt analyseren, doelstellingen formuleren, marketingprogramma uitvoeren
|
|
|
strategie bepalen, tactiek formuleren, operationele uitwerking
|
|
|
marketing strategie plannen, organiseren, controleren
|
|
|
markt en klantbehoeften doorgronden, klantgestuurde marketingstrategie ontwerpen, marketingprogramma opzetten
|
|
|
7 |
Het maatschappelijk marketing concept houdt in:
|
|
|
de marketingstrategie is geheel afgestemd op de wensen van een aantal publieksgroepen
|
|
|
er wordt gehandeld binnen de grenzen van de wet
|
|
|
er wordt rekening gehouden met maatschappelijke gebeurtenissen rond marketing
|
|
|
de marketingstrategie levert waarde voor klanten en bevordert het welzijn van klanten en samenleving
|
|
|
8 |
Het kleiner worden van afstanden door technologische ontwikkelingen zoals de fax en internet is een van de kenmerken van:
|
|
|
de microchiprevolutie
|
|
|
veranderende wereldeconomie
|
|
|
snelle globalisering
|
|
|
de roep om meer sociaal verantwoorde marketing
|
|
|
9 |
Onder klantvermogen verstaan we:
|
|
|
het vermogen van een bedrijf om het klantenbestand te vergroten dan wel te verkleinen
|
|
|
de gezamenlijke vermogenspositie van het klantenbestand van een bedrijf
|
|
|
de totale levenslange waarde van alle klanten van een bedrijf
|
|
|
10 |
Wat is het kernconcept van marketing?
|
|
|
adverteren
|
|
|
waarde
|
|
|
verkopen
|
|
|
ruil
|
|
|
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven
|