Inleiding
Multiplechoicevragen


1    

Het gebruik van marketingtechnieken door scholen, ziekenhuizen, musea en politie is het bewijs van het toenemende belang van die technieken voor:
traditionele bedrijven
alle antwoorden zijn juist
profitorganisaties
non-profitorganisaties


2    

De vier P's van marketing zijn:
product, plaats, prijs, promotie
product, pr, prijs, plaats
personeel, prijs, product, promotie
personeel, pr, promotie, prijs


3    

Een transactie waarbij geld geruild wordt voor goederen of diensten heet:
een geldelijke transactie
ruil in natura
ruilhandel
consumenten transactie


4    

Het ..... houdt in dat de aanbieder ervan uitgaat dat de consumenten de voorkeur geven aan producten die de beste kwaliteit, prestatie en functies bieden.
marketingconcept
productieconcept
verkoopconcept
productconcept


5    

Als de vraag groter is dan het aanbod is het meest geschikte marketingmanagementconcept:
productconcept
marketingconcept
verkoopconcept
productieconcept


6    

De eerste drie stappen in het marketingproces zijn:
markt analyseren, doelstellingen formuleren, marketingprogramma uitvoeren
strategie bepalen, tactiek formuleren, operationele uitwerking
marketing strategie plannen, organiseren, controleren
markt en klantbehoeften doorgronden, klantgestuurde marketingstrategie ontwerpen, marketingprogramma opzetten


7    

Het maatschappelijk marketing concept houdt in:
de marketingstrategie is geheel afgestemd op de wensen van een aantal publieksgroepen
er wordt gehandeld binnen de grenzen van de wet
er wordt rekening gehouden met maatschappelijke gebeurtenissen rond marketing
de marketingstrategie levert waarde voor klanten en bevordert het welzijn van klanten en samenleving


8    

Het kleiner worden van afstanden door technologische ontwikkelingen zoals de fax en internet is een van de kenmerken van:
de microchiprevolutie
veranderende wereldeconomie
snelle globalisering
de roep om meer sociaal verantwoorde marketing


9    

Onder klantvermogen verstaan we:
het vermogen van een bedrijf om het klantenbestand te vergroten dan wel te verkleinen
de gezamenlijke vermogenspositie van het klantenbestand van een bedrijf
de totale levenslange waarde van alle klanten van een bedrijf


10    

Wat is het kernconcept van marketing?
adverteren
waarde
verkopen
ruil

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven