|
|
1 |
De opeenvolgende beslissingen bij het ontwikkelen van een reclameprogramma zijn, in juiste volgorde:
|
|
|
reclamebudget vaststellen, reclamedoelstellingen formuleren, reclamestrategie formuleren, reclame campagne evalueren
|
|
|
reclamedoelstellingen formuleren, reclamebudget vaststellen, reclamestrategie formuleren, reclame campagne evalueren
|
|
|
reclamestrategie formuleren, reclamedoelstellingen formuleren, reclamebudget vaststellen, reclame campagne evalueren
|
|
|
reclamedoelstellingen formuleren, reclamestrategie formuleren, reclamebudget vaststellen, reclame campagne evalueren
|
|
|
2 |
Een push-strategie is:
|
|
|
via direct marketing directe verkoop realiseren
|
|
|
het product door het distributiekanaal naar de eindconsuement duwen
|
|
|
er voor zorgen dat consumenten om producten gaan vragen bij de detaillist
|
|
|
druk uitoefenen op alle partijen in de markt teneinde doeleinden te realiseren
|
|
|
3 |
De meest logische en eigenlijk ook beste manier om een reclamebudget vast te stellen is
|
|
|
percentage van de omzet methode
|
|
|
de concurrentie georiënteerde methode
|
|
|
de taakstellende methode
|
|
|
de methode "wat het bedrijf kan missen"
|
|
|
4 |
Alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om te communiceren met een doelgroep, zonder dat hiervoor direct wordt betaald heet:
|
|
|
sales promotion
|
|
|
public relations
|
|
|
reclame
|
|
|
persoonlijke verkoop
|
|
|
5 |
Voor welk medium geldt: flexibiliteit, brede acceptatie, dekking van de lokale markt, brede acceptatie en hoge geloofwaardigheid?
|
|
|
Radio
|
|
|
Kranten
|
|
|
Televisie
|
|
|
Direct mail
|
|
|
6 |
Contacten leggen met wetgevers en overheidsambtenaren om de wetten en regelgeving in een bepaalde richting te bepleiten heet:
|
|
|
Betrekkingen met beleggers
|
|
|
Lobbyen
|
|
|
Ontwikkeling
|
|
|
Public affairs
|
|
|
7 |
Er kunnen aparte verkooporganisaties opgezet worden voor verschillende bedrijfstakken, voor oude en nieuwe klanten, en voor grote en kleine klanten, dit heet:
|
|
|
Rayonstructuur
|
|
|
Complexe structuur van de verkooporganisatie
|
|
|
Klantgerichte verkooporganisatie
|
|
|
Productgerichte verkooporganisatie
|
|
|
8 |
Als een klant vraagt naar prijzen en voorwaarden kan de verkoper dit opvatten als een signaal om verder te gaan naar een volgende fase in het verkoopproces namelijk:
|
|
|
sluiten van de koop
|
|
|
presentatie en demonstratie
|
|
|
benadering van de klant
|
|
|
behandelen van bezwaren
|
|
|
9 |
Wat is/zijn het/de doel(en) van trainingsprogramma's voor nieuwe verkopers?
|
|
|
Het beschrijven van de geschiedenis van het bedijf en de doelen.
|
|
|
Laten zien hoe de producten worden gemaakt en hoe zij werken.
|
|
|
Informeren van klanten en concurrenten
|
|
|
Al de bovenstaande doelen
|
|
|
10 |
Experience marketing is
|
|
|
gebruikmaken van belevenissen, waarbij een blijvende en positieve indruk bij klanten achterblijft
|
|
|
een combinatie van internet en mond-tot-mondreclame
|
|
|
door middel van audiovisuele displays en geactualiseerde content zich richten op specifieke doelgroepen
|
|
|
gebaseerd op de jarenlange ervaring van marketing managers
|
|
|
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven
|