Geïntegreerde marketingcommunicatie
Multiplechoicevragen


1    

De opeenvolgende beslissingen bij het ontwikkelen van een reclameprogramma zijn, in juiste volgorde:
reclamebudget vaststellen, reclamedoelstellingen formuleren, reclamestrategie formuleren, reclame campagne evalueren
reclamedoelstellingen formuleren, reclamebudget vaststellen, reclamestrategie formuleren, reclame campagne evalueren
reclamestrategie formuleren, reclamedoelstellingen formuleren, reclamebudget vaststellen, reclame campagne evalueren
reclamedoelstellingen formuleren, reclamestrategie formuleren, reclamebudget vaststellen, reclame campagne evalueren


2    

Een push-strategie is:
via direct marketing directe verkoop realiseren
het product door het distributiekanaal naar de eindconsuement duwen
er voor zorgen dat consumenten om producten gaan vragen bij de detaillist
druk uitoefenen op alle partijen in de markt teneinde doeleinden te realiseren


3    

De meest logische en eigenlijk ook beste manier om een reclamebudget vast te stellen is
percentage van de omzet methode
de concurrentie georiënteerde methode
de taakstellende methode
de methode "wat het bedrijf kan missen"


4    

Alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om te communiceren met een doelgroep, zonder dat hiervoor direct wordt betaald heet:
sales promotion
public relations
reclame
persoonlijke verkoop


5    

Voor welk medium geldt: flexibiliteit, brede acceptatie, dekking van de lokale markt, brede acceptatie en hoge geloofwaardigheid?
Radio
Kranten
Televisie
Direct mail


6    

Contacten leggen met wetgevers en overheidsambtenaren om de wetten en regelgeving in een bepaalde richting te bepleiten heet:
Betrekkingen met beleggers
Lobbyen
Ontwikkeling
Public affairs


7    

Er kunnen aparte verkooporganisaties opgezet worden voor verschillende bedrijfstakken, voor oude en nieuwe klanten, en voor grote en kleine klanten, dit heet:
Rayonstructuur
Complexe structuur van de verkooporganisatie
Klantgerichte verkooporganisatie
Productgerichte verkooporganisatie


8    

Als een klant vraagt naar prijzen en voorwaarden kan de verkoper dit opvatten als een signaal om verder te gaan naar een volgende fase in het verkoopproces namelijk:
sluiten van de koop
presentatie en demonstratie
benadering van de klant
behandelen van bezwaren


9    

Wat is/zijn het/de doel(en) van trainingsprogramma's voor nieuwe verkopers?
Het beschrijven van de geschiedenis van het bedijf en de doelen.
Laten zien hoe de producten worden gemaakt en hoe zij werken.
Informeren van klanten en concurrenten
Al de bovenstaande doelen


10    

Experience marketing is
gebruikmaken van belevenissen, waarbij een blijvende en positieve indruk bij klanten achterblijft
een combinatie van internet en mond-tot-mondreclame
door middel van audiovisuele displays en geactualiseerde content zich richten op specifieke doelgroepen
gebaseerd op de jarenlange ervaring van marketing managers

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven