|
|
1 |
Sociaal verantwoorde marketing is belangrijk omdat:
|
|
|
de manager verder moet kijken dan wat de wet toestaat.
|
|
|
het de medewerkers van het bedrijf een goed gevoel geeft.
|
|
|
het de klanten een goed gevoel geeft over het bedrijf.
|
|
|
2 |
Als marketingpraktijken worden bekritiseerd vanwege het beperken van concurrentie, op welk maatschappelijk marketingonderwerp is de kritiek dan gericht?
|
|
|
de invloed van marketing op het bedrijf
|
|
|
de invloed van marketing op het individu.
|
|
|
de invloed van marketing op de maatschappij als geheel.
|
|
|
de invloed van marketing op andere bedrijven.
|
|
|
3 |
De georganiseerde beweging van burgers en overheid om de rechten en macht van consumenten te versterken ten opzichte van verkopers heet:
|
|
|
liberalisme
|
|
|
fascisme
|
|
|
individualisme
|
|
|
consumentisme
|
|
|
4 |
Welke van onderstaande antwoorden is geen voorstel geweest om de consument beter te beschermen?
|
|
|
de mate van ruis beperken in de reclame.
|
|
|
verbeteren van consumentenrechten in geval van bedrijfsfraude.
|
|
|
meer eisen aan productveiligheid.
|
|
|
meer macht geven aan overheidsinstanties.
|
|
|
5 |
Voor milieuactivisten is het doel van marketing het maximaliseren van:
|
|
|
de kwaliteit van het leven.
|
|
|
de keuzemogelijkheden van de consument.
|
|
|
de consumptie.
|
|
|
de bevrediging van de consument.
|
|
|
6 |
Duurzaamheidsbeleid houdt in:
|
|
|
Strategieën om winst voor het bedrijf te genereren zonder dat het milieu daaronder lijdt
|
|
|
Als bedrijf oveel mogelijk goede doelen ondersteunen
|
|
|
Strategieën waarmee de levensduur van producten wordt verlengd
|
|
|
Een bepaalde strategische richting blijven volgen
|
|
|
7 |
Misleidende labels gebruiken is een vorm van:
|
|
|
misleidende prijzen
|
|
|
misleidende verpakking
|
|
|
buitensporige prijsstijging
|
|
|
misleidende promotie
|
|
|
8 |
Producten zo ontwerpen dat ze eerder vervangen moeten worden dan vanuit functioneel oogpunt mogelijk zou zijn heet:
|
|
|
aggressieve verkoop
|
|
|
een misleidende praktijk
|
|
|
geplande veroudering
|
|
|
hoog prijzen
|
|
|
9 |
Vanuit een maatschappelijk oogpunt bezien is tandfloss een:
|
|
|
gebrekkig product
|
|
|
gewild product
|
|
|
weldadig product
|
|
|
bevredigend product
|
|
|
10 |
De vijf principes van verlichte marketing zijn:
|
|
|
Doen wat je zegt, zeggen wat je doet, algehele rechtlijnigheid, flexibiliteit in de uitvoering
|
|
|
Goede producten, intensieve distributie, duidelijke communicatie, redelijke prijsstelling
|
|
|
Consumentenmarketing, B2B-marketing, institutionele marketing
|
|
|
Consumentgerichte marketing, innovatieve marketing, waardemarketing, missie en maatschappelijk verantwoorde marketing
|
|
|
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven
|