|
|
1 |
Op welk bedrijfsniveau vindt marketingplanning plaats?
|
|
|
op productniveau
|
|
|
op al deze niveaus
|
|
|
op het niveau van de business unit
|
|
|
op marktniveau
|
|
|
2 |
De mate van marktgroei in de BCG-matrix geeft inzicht in:
|
|
|
de rentabiliteit van alle producten.
|
|
|
de kracht van een bedrijf in een markt.
|
|
|
de belangrijkste informatie voor het doen van investeringen en desinvesteringen.
|
|
|
de aantrekkelijkheid van een markt.
|
|
|
3 |
Welke groeistrategie wordt gebruikt als er wordt gezocht naar nieuwe demografische groepen die aangemoedigd kunnen worden om een nieuw Philips-product te kopen voor de eerste keer?
|
|
|
Marktpenetratie
|
|
|
Diversificatie
|
|
|
Productontwikkeling
|
|
|
Marktontwikkeling
|
|
|
4 |
Het Abell-diagram heeft drie dimensies, nl.:
|
|
|
Klantenbehoeften, klantengroepen, technologieën
|
|
|
Product, promotie, prijs
|
|
|
Strategisch, tactisch, operationeel
|
|
|
Ongedifferentieerd, gedifferentieerd, geconcentreerd
|
|
|
5 |
De General Electric-matrix is in deze opzichten beter dan de BCG portfolio:
|
|
|
Berust op meer dan 2 en alleen relevante factoren, inzichten v/h management worden meegenomen, gewogen waarderingscijfers
|
|
|
Juistheid van gegevens, alles is meetbaar, concurrentie in beschouwing meegenomen
|
|
|
Marktgroei is onbelangrijk, klantwaarde wordt in beschouwing genomen, alles is meetbaar
|
|
|
Gegevens zijn recenter, geen sprake van subjectiviteit, relatief markaandeel is onbelangrijk
|
|
|
6 |
De drie R'en zijn:
|
|
|
Richtinggevende indicatoren, Referentieprijs, Relatiemarketing
|
|
|
Reclame, Rage, Referentiegroep
|
|
|
Relatie, Reputatie, Ruil
|
|
|
Rust, Reinheid, Regelmaat
|
|
|
7 |
De 4 P's van marketing omvatten de onderstaande behalve:
|
|
|
persoon
|
|
|
plaats
|
|
|
product
|
|
|
prijs
|
|
|
8 |
..... verwijst naar de combinatie van producten en service die het bedrijf biedt aan de doelgroep.
|
|
|
Product
|
|
|
Plaats
|
|
|
Promotie
|
|
|
Prijs
|
|
|
9 |
De vier functies van marketing management, zoals aangegeven in dit hoofdstuk, zijn:
|
|
|
Analyse, planning, implementatie, controle
|
|
|
Strategie, tactiek, operationele uitvoering, controle
|
|
|
Product, plaats, prijs, promotie
|
|
|
Planning, budgettering, uitvoering, controle
|
|
|
10 |
De missie van een bedrijf is op z'n best als hij geleid wordt door:
|
|
|
winst
|
|
|
een visie
|
|
|
marktaandeel
|
|
|
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven
|