Producten, diensten en merkenstrategie
Multiplechoicevragen
1
Een goed productontwerp kan:
al deze antwoorden zijn goed
de aandacht trekken
de productprestaties verbeteren
de productiekosten beperken
2
Een productlijn kan worden uitgebreid door meer artikelen toe te voegen binnen het huidige bereik van de lijn, dit heet:
Neerwaarts uitrekken
De productlijn opvullen
Uitrekken in twee richtingen
Opwaarts uitrekken
3
Het .... is de eigenlijke benefit die de klant wenst.
feitelijke product
werkelijke product
kernproduct
uitgebreide product
4
Bronnen voor nieuwe productideeën zijn:
concurrenten
klanten
al deze antwoorden zijn goed
interne bronnen
5
De nieuwe producten testen onder echte marktomstandigheden is de belangrijkste reden voor:
het genereren van ideeën
commercialisering
testmarketing
productontwikkeling
6
De fase in de productlevenscyclus waarin de verkoopgroei langzaam gaat en de kosten hoog zijn wordt genoemd:
introductie
groei
eindfase
volwassenheidsfase
7
Welke fase uit de productlevenscyclus wordt gekenmerkt door strategische focus op het verdedigen van marktaandeel en behoud van merkenloyaliteit?
eindfase
volwassenheidsfase
introductie
groei
8
Een activiteit of benefit die een partij aan een andere partij kan verkopen zonder dat dit leidt tot het bezit van een materieel product is een:
spookproduct
dienst
marketingmirakel
product
9
Diensten worden eerst verkocht en vervolgens tegelijkertijd gemaakt en verbruikt. Dit noemt men:
Ontastbaarheid
Vergankelijkheid
Onscheidbaarheid
Variabiliteit
10
Wat is waar wat betreft een dienst?
Al deze antwoorden zijn correct
Diensten omvatten vaak een intensief contact met de klant.
Een pure dienst of een puur product komt zelden voor.
Een dienst resulteert niet in eigendom van iets.
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven