Marketingkanalen en supply chain management
Multiplechoicevragen


1    

Een groep onderling afhankelijke organisaties die ten doel hebben een product of een dienst bij de consument of de industriële gebruiker te brengen heet een:
distributiekanaal
groothandel
tussenhandelaar
detaillist


2    

De functie in het distributiekanaal die bestaat uit het afstemmen van het aanbod op de behoeften van de afnemer, heet:
Promotie
Onderhandelen
Contact
Aanpassing


3    

Wat zijn grote, goedkope zelfbedieningswinkels met lage marges en grote afzethoeveelheden die een grote variëteit van levensmiddelen, wasmiddelen en huishoudelijke producten voeren?
speciaalzaken
discountwinkels
supermarkten
superstores


4    

Wat verstaan we onder de lengte van het distributiekanaal?
dat is geen van de genoemde antwoorden
dat is de fysieke afstand die producten af moeten leggen op weg naar de eindverbruiker
dat wordt bepaald door het aantal tussenliggende schakels
dat is het aantal evenwijdig lopend lijnen in een distributieschema


5    

Het transport en de opslag van producten heet:
fysieke distributie
promotionele distributie
productdistributie
prestatiedistributie


6    

Een factory outlet is…
een winkel waar zowel wordt geproduceerd als verkocht
een winkel binnen of naast een fabriek
een winkel waar uitsluitend niet-merkartikelen worden verkocht
een winkel waar fabrieksverkoop plaatsvindt


7    

Als een autodealer klaagt bij de fabrikant dat een andere dealer van hetzelfde merk, auto's verkoopt buiten zijn aangewezen territorium, is dat een geval van een:
parallel conflict
horizontaal conflict
consumentenserviceconflict
verticaal conflict


8    

Als het Kruidvat en Blokker een project aankondigen om samen winkels te exploiteren, dan zou dat een voorbeeld zijn van een:
administratief systeem
horizontaal marketingsysteem
corporate marketing systeem
verticaal marketingsysteem (VMS)


9    

In welke kanaalmanagementbeslissing kijkt een bedrijf naar de eigenschappen die belangrijk zijn voor de kanaaldeelnemer en het aantal bestaansjaren, groei en winstrecords, en reputatie van potentiële kanaaldeelnemers?
Kanaaldeelnemers motiveren
Evaluatie en controle van de kanaaldeelnemers
Fysieke distributie en logistiek management
Kanaaldeelnemers selecteren


10    

Intensieve distributie is...
een strategie waarbij alle distributieschakels zeer intensief worden bewerkt
een strategie waarbij de producten op zo veel mogelijk verkooppunten worden aangeboden
een strategie waar de producten alleen op een aantal geselecteerde verkooppunten worden aangeboden
een strategie waar de producten alleen op een zeer klein aantal verkooppunten worden aangeboden

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven