Prestaties beoordelen en bijsturen
Multiplechoicevragen


1    

Een van de belangrijkste onderdelen van prestatiebeoordeling begint voordat het gesprek begint.
Niet waar
Waar


2    

Prestatiebeoordelingen worden reguleringsinstrumenten, omdat werknemers geneigd zijn zich goed te gedragen op de criteria waarop ze worden beoordeeld.
Waar
Niet waar


3    

Specifieke doelen die eerder in samenspraak met de werknemers gesteld zijn, moeten worden gebruikt als de normen waaraan de voortgang kan worden afgemeten.
Niet waar
Waar


4    

Bij grafische beoordelingsschalen wordt een lijst met cruciale voorvallen gebruikt om werknemers voorbeelden te geven van specifiek gedrag dat wenselijk is en gedrag dat verbetering behoeft.
Waar
Niet waar


5    

Soms moet de norm worden aangepast, niet de prestaties.
Waar
Niet waar


6    

De meeste werknemers schatten hun eigen prestatieniveau aanzienlijk hoger in dan managers.
Waar
Niet waar


7    

Feedback is een indirecte vorm van erkenning die mensen kan motiveren tot hogere prestaties.
Waar
Niet waar


8    

Negatieve feedback wordt het meest waarschijnlijk geaccepteerd als deze van buitenaf komt, bijvoorbeeld de afdeling Personeelzaken, en subjectief is.
Waar
Niet waar


9    

Feedback is het meest betekenisvol als er een klein tijdsinterval zit tussen het gedrag en de feedback die iemand over dat gedrag krijgt.
Niet waar
Waar


10    

De productiefste feedback is beoordelend en veroordelend.
Niet waar
Waar

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven