Effectieve teams samenstellen
Multiplechoicevragen


1    

Alle teams zijn groepen, maar niet alle groepen zijn teams.
Waar
Niet waar


2    

Wanneer van teams alleen de groepsprestaties worden gewaardeerd, gaan individuele teamleden minder hard hun best doen.
Waar
Niet waar


3    

De drie soorten aanvullende vaardigheden die een team nodig heeft om te slagen, zijn technische expertise, het oplossen van problemen en een gemeenschappelijk doel.
Niet waar
Waar


4    

De vijf stadia van teamontwikkeling zijn als volgt: vormen, normeren, stormen, presteren en uiteengaan.
Niet waar
Waar


5    

Wanneer een tijdelijk team binnen afzienbare tijd uiteengaat, hoeft een manager zich geen zorgen meer te maken over de gevoelens, het moreel en de productiviteit van leden.
Waar
Niet waar


6    

Deadlines voor taken, samenstelling van teams, leiderschap en ondersteuning kunnen een team helpen bij het doorlopen van de vijf ontwikkelingsstadia.
Waar
Niet waar


7    

Communiceren buiten de groep, een te grote afhankelijkheid van de leider en verborgen conflicten zijn allemaal tekenen dat een team niet effectief is.
Niet waar
Waar


8    

Structuur geven is het belangrijkste element van teamleiderschap.
Niet waar
Waar


9    

Bij het effectief plannen van vergaderingen moet al het volgende gebeuren: doelen stellen, deelnemers selecteren, de agenda plannen en deelnemers van tevoren raadplegen.
Niet waar
Waar


10    

Wanneer het team in de richting van een beslissing manoeuvreert, moet de leider niet proberen de besprekingen te bepalen.
Niet waar
Waar

De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven