Interpersoonlijke communicatie
Multiplechoicevragen
1
Efficiënte communicatie is altijd beter dan effectieve communicatie.
Waar
Niet waar
2
Communicatie kost meer tijd dan welke andere managementactiviteit ook.
Niet waar
Waar
3
Mensen ontwikkelen gewoonten in de manier waarop ze met anderen communiceren die zijn gebaseerd op gedrag dat werd bekrachtigd tijdens hun jeugd.
Niet waar
Waar
4
Feedback is de functie aan ontvangerskant waarbij de boodschap wordt opgemerkt en de betekenis wordt geïnterpreteerd.
Waar
Niet waar
5
Een kolonel uit het leger kan beter geen technisch militair jargon gebruiken als hij zich tot het grote publiek richt.
Waar
Niet waar
6
Sylvia filtert als ze tegen haar leidinggevenden alleen over haar verkoopsuccessen vertelt en niet over tegenslagen.
Waar
Niet waar
7
Onder actief luisteren valt aanvoelen, aandacht schenken en reflecteren.
Waar
Niet waar
8
Je moet geen vragen stellen, omdat je de zender anders in verwarring brengt.
Waar
Niet waar
9
In Nederland is direct oogcontact meestal een teken van eerlijkheid, interesse, openheid en vertrouwen.
Niet waar
Waar
10
Je moet de betekenis van een buitenlandse spreker vanuit je eigen standpunt interpreteren.
Niet waar
Waar
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven