|
|
1 |
Nicolas Carr, redacteur van Harvard Business Review schreef een artikel onder de title ‘IT doesn’t matter’, dat enige ophef veroorzaakte in de bedrijfswereld. Welke van onderstaande was GEEN argument van Carr?
|
|
|
IT is een goed dat is gebaseerd op standaarden die alle ondernemingen vrijelijk kunnen gebruiken.
|
|
|
Voordeel dat wordt verkregen door gebruik van IT door de ene onderneming kan gemakkelijk worden gekopieerd door de andere.
|
|
|
IT is niet langer een onderscheidende factor in de prestaties van ondernemingen.
|
|
|
Alle ondernemingen kunnen IT gebruiken om een strategisch voordeel te behalen ten opzichte van de concurrenten.
|
|
|
2 |
Er zijn vijf factoren van belang wanneer wordt gekeken naar de groeiende impact van IT op ondernemingen vandaag en de komende tien jaar. Welke is NIET een van deze factoren?
|
|
|
transformatie van de onderneming
|
|
|
opkomst van meer persoonlijke technologische apparaten
|
|
|
groei van een wereldwijd verbonden economie
|
|
|
groei van internet en technologie
|
|
|
3 |
Onderstaande diensten zijn op informatie gebaseerd, met uitzondering van:
|
|
|
Lexis
|
|
|
Excite
|
|
|
Toyota
|
|
|
Dow Jones News Service
|
|
|
America Online
|
|
|
4 |
Hoe noemt men een organisatie waar bijna alle belangrijke bedrijfsprocessen en relaties met klanten, leveranciers en medewerkers digitaal toegepast worden en waar alle bedrijfsmiddelen worden beheerd met digitale middelen?
|
|
|
extranet
|
|
|
intranet
|
|
|
digitale onderneming
|
|
|
digitaal Informatiesysteem
|
|
|
5 |
De unieke manier waarop organisaties bedrijfsactiviteiten, informatie en kennis organiseren en coördineren om een product of dienst te kunnen leveren beschrijft het beste:
|
|
|
formele systemen
|
|
|
bedrijfsprocessen
|
|
|
kernsystemen
|
|
|
informele systemen
|
|
|
standaardprocedures
|
|
|
6 |
Wat is het belangrijkste en primaire managementmiddel voor managers van digitale ondernemingen?
|
|
|
netwerken
|
|
|
extranet
|
|
|
informatietechnologie
|
|
|
standaardprocedures
|
|
|
World Wide Web
|
|
|
7 |
Een aantal gerelateerde onderdelen die informatie verzamelen, verwerken, opslaan en distribueren om de besluitvorming en besturing te ondersteunen, wordt genoemd:
|
|
|
communicatietechnologie
|
|
|
hardware
|
|
|
centrale verwerkingseenheid
|
|
|
informatiesysteem
|
|
|
een netwerk
|
|
|
8 |
Gespecialiseerde taken in een bedrijf, inclusief productie, verkoop, marketing, financiën, personeel worden genoemd:
|
|
|
formele systemen
|
|
|
bedrijfsfuncties
|
|
|
informatiesystemen
|
|
|
standaardprocedures
|
|
|
9 |
De koppeling van twee of meer computers om gegevens of hardware te delen of uit te wisselen, noemen we
|
|
|
netwerk
|
|
|
systeem
|
|
|
operating system
|
|
|
IT-infrastructuur
|
|
|
10 |
Volgens het _____ perspectief op informatiesystemen zijn de prestaties van een systeem optimaal wanneer er een goede balans bestaat tussen de technologie en de organisatie.
|
|
|
huidige
|
|
|
technologie-infrastructuur
|
|
|
universele
|
|
|
sociotechisch
|
|
|
De antwoordkeuzemogelijkheden in deze oefening worden bij het openen van deze pagina telkens in een nieuwe, willekeurige volgorde weergegeven
|