ISBN 90-430-0509- 6
Prijs: € 12.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 292
verschenen op 16-07-2001
|
De motivatiemythe
|
|
Reinhard Sprenger
|
Wie denkt dat motiveren bevorderlijk is voor de motivatie heeft het volgens Sprenger goed mis. Je bereikt er eerder averechtse effecten mee en, alle goede bedoelingen ten spijt, er ontstaat demotivatie. Vaktijdschriften staan vol met methoden om de motivatie van de werknemers op te krikken. We worden overstroomd met seminars en adviseurs worden en masse te hulp geroepen om de stemming binnen de onderneming op peil te houden en de prestatielust te verhogen. Volgens Sprenger helpt dat niet. In dit boek legt hij uit waarom niet. Hij pleit voor een open communicatie binnen organisaties en een op consensus gericht ondernemingsbeleid dat ruimte en voorwaarden biedt voor individuele ontplooiingsmogelijkheden van de werknemers.
Dit boek is een vertaling van het Duitse Mythos Motivation, dat een groot succes werd en hoog steeg op de bestsellerlijst van Wirtschaftswoche. Op de site van Amazon.de kreeg dit boek gemiddeld 4,5 ster. Het wordt gezien als standaardwerk op het gebied van motivatie en er is nog steeds vraag naar. Daarom hebben we besloten om van dit boek een goedkope heruitgave te maken.
De auteur
Dr. Reinhard K. Sprenger was hoofd personeelsontwikkeling van 3M in Duitsland. Sinds 1990 is hij zelfstandig consulent voor personeelsontwikkeling en managementtraining. Hij is tevens auteur van talrijke publicaties en docent op de universiteiten van Berlijn, Bochum, Essen en Keulen.
Verkoopargumenten
- Aantrekkelijk geprijsd.
- Standaardwerk.
- Wereldwijde bestseller.
|
|