ISBN 90-430-0676-9
Prijs: € 27.95
Uitvoering:
Aantal pagina's 360
verschenen op 04-12-2002
|
ICT-Reeks - IT-servicemanagement volgens ITIL
|
|
Peter Janssen
|
Sinds de komst van de PC, begin jaren ' 80 van de vorige eeuw, is de computer bezig aan een gestage opmars in ons privé-leven en op ons werk. Daardoor worden we steeds afhankelijker van IT en de IT-infrastructuur. In de begintijd lag de nadruk vooral op het ontwikkelen van nieuwe informatiesystemen. De laatste jaren is de aandacht meer en meer verschoven naar het beheren van bestaande informatiesystemen. Voor het ontwikkelen van informatiesystemen zijn in de loop der jaren allerlei methoden en technieken ontstaan die hun waarde in de praktijk allang hebben bewezen. Het vakgebied van het beheren van informatiesystemen is nog relatief jong. De meest gebruikte methode voor het Technisch beheer van de IT-infrastructuur is Itil. Deze methode wordt vanaf begin jaren ' 90 over de gehele wereld gebruikt voor het Technisch Beheer van informatiesystemen. Dit boek geeft naast een brede inleiding in het vakgebied van IT-beheer inzicht in de procesgerichte aanpak van Itil. De Itil-onderwerpen uit het boek sluiten aan op de EXIN-examenspecificaties voor het examen Itil-Foundation. Door het veelvuldig gebruik van praktijkvoorbeelden, cases en opdrachten kunnen leerlingen de leerstof grotendeels zelfstandig verwerken, waardoor het boek zeer geschikt voor gebruik binnen HBO-instellingen
KEY FEATURES:
- beschrijft de plaats van Itil binnen het vakgebied van het IT-Beheer
- legt de relatie met de drie beheersvormen van Looijen
- besteedt aandacht aan actuele ontwikkelingen op het vakgebied van het IT-Beheer
- bevat cases, open vragen en meerkeuzeopgaven
- sluit aan op de specificaties van het EXIN-examen Itil-foundation
- legt een relatie met andere vormen van procesmatig werken als Prince en ASL
- sluit aan op de opleidingskwalificaties voor het vak BI
INHOUDSOPGAVE:
- Ontwikkelingen in de IT
- Beheer van informatiesystemen
- Organisatie van het beheer
- Procesmatige aanpak
- Kwaliteit van de beheersorganisatie
- Klantgerichte werkwijze
- Service Desk
- Service Support Set
- Service Delivery Set
- Relatie met ASL, CMM en Prince2
SUPPLEMENTEN:
Uitwerkingen en PowerPoints zijn beschikbaar op pearsoneducation.nl/janssen
|
|