ISBN 90-430-0773- 0
Prijs: € 24.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 280
verschenen op 20-08-2004
|
Strategie in drie
|
De centrale dimensies van effectieve strategieën
|
B. Bossink en D.J. Eppink
|
Met dit boek willen de auteurs een aantal theoretische inzichten over strategie toepasbaar maken voor de managerspraktijk. Dit doen zij aan de hand van drie strategische vragen: Waar concurreren, hoe concurreren en met wie concurreren. Zo vindt de manager een weg in het doolhof van bestaande aanpakken en technieken en leert hij/zij snel die aanpak te kiezen die het best zal werken in zijn/haar specifieke situatie. Dankzij de praktijkervaring van de auteurs zullen er veel Nederlandse cases en voorbeelden in het boek opgenomen worden.
Inhoudsopgave
- Inleiding
- Spreiding: product
- Spreiding: geografisch
- Spreiding: verticale integratie
- Positioneren: het bereiken van concurrentievoordeel
- Positioneren: laagstekostenstrategie
- Positioneren: differentiatiestrategie
- Samenwerking
- Volledige samenwerking: fusies en overnames
- Samenwerking op deelgebieden: joint ventures en strategische allianties
|