ISBN 90-430-0773- 0
            Prijs: € 24.95
            Uitvoering: pb
            Aantal pagina's 280
            verschenen op 20-08-2004



Strategie in drie  

            De centrale dimensies van effectieve strategieën
B. Bossink en D.J. Eppink
Met dit boek willen de auteurs een aantal theoretische inzichten over strategie toepasbaar maken voor de managerspraktijk. Dit doen zij aan de hand van drie strategische vragen: Waar concurreren, hoe concurreren en met wie concurreren. Zo vindt de manager een weg in het doolhof van bestaande aanpakken en technieken en leert hij/zij snel die aanpak te kiezen die het best zal werken in zijn/haar specifieke situatie. Dankzij de praktijkervaring van de auteurs zullen er veel Nederlandse cases en voorbeelden in het boek opgenomen worden.

Inhoudsopgave
  1. Inleiding
  2. Spreiding: product
  3. Spreiding: geografisch
  4. Spreiding: verticale integratie
  5. Positioneren: het bereiken van concurrentievoordeel
  6. Positioneren: laagstekostenstrategie
  7. Positioneren: differentiatiestrategie
  8. Samenwerking
  9. Volledige samenwerking: fusies en overnames
  10. Samenwerking op deelgebieden: joint ventures en strategische allianties