ISBN 90-430-0830- 3
            Prijs: € 46.95
            Uitvoering: pb
            Aantal pagina's 632
            verschenen op 09-03-2004



E-business en e-commerce, tweede editie  

            Een managementperspectief
Dave Chaffey
Dit boek behandelt de vraasstukken waarmee managers voor, tijdens en na de implementatie van e-businesstoepassingen te maken krijgen. Het draait om perpectieven en modellen van bedrijfsfuncties als IS, strategie, marketing, operationele activiteiten en HRM. Deze tweede editie besteedt nu ook aandacht aan juridische aspecten en non-profitorganisaties.
Elk hoofdstuk bevat vraagstukken, activiteiten, casestudies, discussievragen, oefeningen voor zelfbeoordeling, essay- en examenvragen, aanbevolen literatuur en weblinks.

Doelgroep
Dit boek is geschikt voor studenten en professionals op het gebied van e-business, e-commerce en e-marketing.

Inhoudsopgave
Deel 1 Introductie
1 Introductie van e-business en e-commerce
2 Grondslagen van e-commerce
3 De infrastructuur van e-business
4 De digitale omgeving
Deel 2 Strategie en toepassingen
5 E-business-strategie
6 Supply Chain Management
7 E-procurement
8 E-marketing
9 Customer Relationship Management
Deel 3 Implementatie
10 Veranderingsmanagement
11 Analyse en ontwerp
12 Implementatie en onderhoud
Woordenlijst
Index

Supplementen
De supplementen (o.a. PowerPoint-presentaties, extra cases en artikelen) kunt u vinden op pearsoneducation.nl/chaffey. Ook kunt u kijken op www.booksites.net/chaffey voor Engelstalige ondersteuning.

Over de auteur
Dr. Dave Chaffey geeft les in e-business aan de universiteiten van Birmingham, Leeds en Warwick, en is tevens directeur van Marketing Insights Ltd, een in e-business gespecialiseerd advies- en opleidingsinstituut.