ISBN 90-430-0867- 2
Prijs: € 36.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 280
verschenen op 29-04-2004
|
Productontwikkeling en marketing
|
|
Erik Jan Hultink en Jan Schoormans
|
Dit boek belicht het hele proces van productontwikkeling van strategie tot communicatie en verkoop, en is geschreven vanuit een marketingperspectief. De insteek voor dit studieboek is de relatie tussen marketing(strategie) en consumentenonderzoek aan de ene kant en productontwikkeling aan de andere; ook wel de marketing/productontwikkelinginterface genoemd.
Het boek bestaat uit 15 hoofdstukken geschreven door een zeer uitgebreid auteursteam onder redactie van Hultink & Schoormans: C. de Bont, G. Loosschilder J. Buijs, N. Roozenburg, F. Smulders D. Snelders, J. Thoelke, S. Santema, R. Moenaert, A. Griffin, M. Creusen , M. Stokmans ,K. Morel, R. Ortt, S. Hart ,K. Atuahene-Gima, S. Mooy , H. Robben, P. Govers & R. Mugge N. Vink & J. Schoormans, A. Houssi, S. Rijsdijk , E. Veldhuizen.
INHOUDSOPGAVE:
H 1: Marketing en productontwikkeling
H 2: Productontwikkeling
H 3: Productstrategie
H 4: Productdifferentiatie
H 5: Leverancierssamenwerking
H 6: Interfunctionele interfaces
H 7: Consumentenonderzoek
H 8: Consumentenonderzoek naar discontinue innovaties
H 9: De rol van de verkoper
H10: Introductiestrategie
H11: Marketingcommunicatie voor nieuwe producten
H12: Het productuiterlijk in de markt
H13: Mass customization
H14: De ontwikkeling en marketing van intelligente producten
H15: Bedrijfseconimische aspecten van productontwikkeling
|
|