ISBN 90-430-0868- 0
Prijs: € 26.95
Uitvoering: wire-o
Aantal pagina's 196
verschenen op 08-04-2004
|
Operationele marketing
|
Het 7-stappenplan voor marktbewerking
|
Michiel van Mens
|
Dit boek is een reeds bestaand werkboek waarin in zeven stappen een marketingplan wordt gepresenteerd. Aan de hand van het stappenplan leren gebruikers een marketingmethodiek begrijpen en toepassen. Het plan kan worden ingezet om praktisch inzicht te krijgen in het totale marketingproces. Door dit inzicht leert de student het marketingproces beter te managen.
Deze methodiek is uniek in die zin dat marketing als een industrieel process wordt opgevat, bijna als een lopendebandproces: een vaste systematiek met telkens dezelfde handelingen en dezelfde bewerkingen. In Nederland wordt het boek van Van Mens inmiddels als ‘downloadable’ syllabus binnen het hoger beroepsonderwijs gebruikt, naast het casematerial van HEO/ICT en na afloop van de cursus Principes van Marketing of Marketingmanagement.
KENMERKEN:
- Een korte inleiding, leerdoelen en belangrijke begrippen
- [invul) opdrachten (individueel en in groepen)
- een korte samenvatting
- met ringband
INHOUDSOPGAVE:
Inleiding
De (klanten)fabriek en de lopende band
Stap 1: Doelstellingen
Stap 2: De randvoorwaarden
Stap 3: Kennis & kennisbronnen
Stap 4: Onderzoek & analyse
Stap 5: Acties & planning
Stap 6: Communicatie & verkoopkanalen
Stap 7: Respons/gedrag
Samenvatting
|
|