ISBN 90-430-0869- 9
Prijs: € 17.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 168
verschenen op 29-10-2004
|
Communicatie en management - Basisprincipes van communicatie, tweede editie
|
|
Patricia Jansen en Klaas Wiertzema
|
In 'Basisprincipes van communicatie' worden de verschillende manieren besproken waarop mensen communiceren, wat daarbij de meest gemaakte fouten zijn en hoe deze fouten kunnen worden voorkomen. In het eerste deel wordt het communicatieproces geanalyseerd waarna de auteurs in het tweede deel verschillende instrumenten aanreiken waarmee de student zijn of haar communicatieve vaardigheden aanzienlijk kan verbeteren. Tevens leert de lezer hoe hij of zij de belangrijkste communicatiestoornissen kan voorkomen of oplossen. De schrijfstijl, afgewisseld met de vele foto’s die het boek rijk is, zorgen ervoor dat het boek zeer prettig leest.
KENMERKEN:
- Goede theoretische basis gecombineerd met een concrete no-nonsense benadering.
- Zeer volledig en praktijkgericht
- Prettig leesbaar
- Duidelijke foto’s en instructies
INHOUDSOPGAVE:
Voorwoord
1. Waarom dit boek zinloos is
2. Basisbegrippen
3. Lichaamstaal
4. De complexiteit van de boodschap
5. Feedback
6. Actief luisteren
7. Evaluatieve feedback
8. De Roos van Leary
9. Toepassing: vergadertechnieken
Literatuurlijst
|
|