ISBN 90-430-0928- 8
            Prijs: € 33.95
            Uitvoering: pb
            Aantal pagina's 200
            verschenen op 09-05-2005



Een nieuwe kijk op de Experience Economy  

            Belevenissen van betekenis
Albert Boswijk, Ed Peelen en Thomas Thijssen
Een nieuwe kijk op de Experience Economy maakt op inleidende wijze de theorie en praktijk rond Experience Economie duidelijk. De eerste 5 hoofdstukken leggen de basis voor de strategiebepaling en vormen het eerste deel van het boek. In het tweede gedeelte wordt concreet ingegaan op de wijze waarop ‘experiences’ ontwikkeld en gerealiseerd kunnen worden. De auteurs richten zich met name op mensen, zoals die van nature met elkaar verbonden zijn. Dus niet op de eerste plaats consumenten aangezien niet ieder mens op elk moment een consument van economische goederen is. Vervolgens worden de verschillende perspectieven van mens, organisatie en maatschappij met elkaar in verband gebracht. Het boek is op toegankelijke wijze geschreven waarbij de theorie aangevuld wordt met vragen, voorbeelden en cases die tot de leefwereld van studenten behoren.

KENMERKEN:
  • Inzichten in persoonlijke, sociale en ‘commerciële’ experiences worden met elkaar verbonden in een praktische ‘Experienced balanced score card’
  • Sluit aan bij vertrouwde marketing- en dienstverleningsconcepten
  • Ieder boek bevat DVD waarop cases met film- en beeldmateriaal, en PowerPoints te vinden zijn
  • Docentenhandleiding beschikbaar
INHOUDSOPGAVE:

1. Inleiding
Deel I De theorie
2. Betekenisvolle belevenissen en ervaringen
3. Belevenissen in een brede maatschappelijke context: de maatschappij als leerproces
4. De nieuwe rol van betekenis geven door bedrijven
5. De bedrijfseconomische betekenis van belevenissen
Deel II De praktijk
6. De vijf stadia bij ontwikkeling en realisatie van belevenisconcepten
7. De interne organisatorische consequenties voor een onderneming bij het ontwikkelen van belevenisconcepten: een praktisch perspectief
8. De nieuwe kijk op de experience economy vereist een nieuwe bril
Overzicht van definities en kernbegrippen
Bijlage 1 Overzicht van creativiteitstechnieken
Bijlage 2 Links van de voorbeelden in experience economy

SUPPLEMENTEN:

De docentenhandleiding is ter zijner tijd via de afdeling Hoger onderwijs verkrijgbaar. PowerPoints staan op de CD-ROM die bij het boek geleverd wordt.