ISBN 90-430-0947- 4
            Prijs: € 30.95
            Uitvoering: pb
            Aantal pagina's 272
            verschenen op 04-02-2005



Strategie, leve de diversiteit  

            
Dany Jacobs
Een inleiding in strategisch denken vanuit een veelvoud van invalshoeken

geschreven met medewerking van Aad Vijverberg

Strategie, leve de diversiteit is een inleiding in strategisch denken (als basis van strategisch management) vanuit een veelvoud van invalshoeken. Het biedt ten eerste een compleet overzicht van strategische scholen en benaderingen van de afgelopen vijftig jaar. Vervolgens worden deze allen kort gepresenteerd, toegelicht en geclusterd. Ten slotte wordt besproken wat je met die benaderingen kunt doen en wanneer je ze kunt toepassen.
De nadruk van dit boek ligt meer op strategische intuïtie dan op strategisch managen of plannen. Strategische variëteit wordt bovendien niet als een zwakte gezien maar als een rijke bron van inzichten en perspectieven.

Doelgroep
Studenten aan hbo en universiteit, evenals managers die ondersteuning zoeken bij strategische processen.

Inhoudsopgave
Inleiding
1 De essentie van strategie
2 Enkele traditionele strategie-indelingen
3 Dertig P's voor perspectieven op strategie
Bijlage Vermijd de frontale aanval! Wat managers van militairen kunnen leren
4 Het grote strategiebos
5 Waar een wil is, is een weg
6 De onderneming wikt, de markt beschikt
7 Zo zijn wij dat, zo doen wij dat
8 Alles beweegt
9 Onze tweede bosatlas
10 Rukwinden op de Pico Paradox
Literatuur
Namenindex
Bedrijvenindex
Trefwoordenindex

Supplementen
Via pearsoneducation.nl/jacobs zijn PowerPoints met figuren uit het boek downloadbaar.

Over de auteur
Dany Jacobs is hoogleraar strategisch management aan de Rijksuniversiteit Groningen en lector bij het Amsterdam Fashion Institute. Daarnaas is hij free lance medewerker bij NRC Handelsblad, Intermediair en het (Vlaamse) zakenblad Trends voor de terreinen management en economie.