ISBN 90-430-0968- 7
            Prijs: € 35.95
            Uitvoering: pb
            Aantal pagina's 344
            verschenen op 11-03-2005



ICT, mensen en organisaties, 2e editie  

            Een managementbenadering
Albert Boonstra
Dit boek helpt studenten in het hoger onderwijs een samenhangende visie te ontwikkelen op ICT in organisaties door de relatie te leggen tussen ICT, strategie, organisatieontwerp en mensen in organisaties. Veel aandacht is er daarbij voor de organisatorische gevolgen van nieuwe vormen van ICT, zoals internet en e-commerce, bedrijfsbrede systemen als ERP en CRM en de gevolgen van informatietechnologie die de bedrijfsgrenzen overschrijdt. Het boek is voorzien van praktijkcases, discussievragen en actuele voorbeelden.

Doelgroep
Het boek richt zich op studenten in het hoger en universitair onderwijs die zich voorbereiden op managementposities als algemeen managers, organisatieadviseurs, ICT-managers en ICT-consultants. Het is ook geschikt voor managers in de praktijk die hun kennis over dit onderwerp willen uitbreiden

Supplementen
Bij dit boek hoort een website pearsoneducation.nl/boonstra. Op deze website is extra materiaal te vinden, zoals de uitwerkingen van de cases en PowerPoint-presentaties.

Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding
1. ICT en organisatieverandering
2. ICT en strategie
3. ICT en organisatieontwerp
4. ICT en mensen
5. ICT-projecten
6. ICT en management
Eindopdracht
Slotbeschouwing
Noten
Index

De auteur
Dr. Albert Boonstra is als universitair hoofddocent verbonden aan de Faculteit Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is gespecialiseerd in strategische, organisatorische en sociale aspecten van ICT. Op dit terrein doceert, adviseert en publiceert hij in binnen- en buitenland.