ISBN 90-430-1030- 8
Prijs: € 33.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 240
verschenen op 19-08-2005
|
Marketing voor retailers
|
|
Reinder Koornstra
|
Retail wordt tot nu toe vooral benaderd vanuit moderne bedrijfskundige inzichten. De ontwikkeling van het grootwinkelbedrijf en schaalvergroting worden binnen de retailopleidingen, -boeken èn -praktijk vooral bekeken op basis van bedrijfsprocessen en efficiëntie. Dit boek richt de aandacht juist weer op de wensen van de klant, zoals de retailers van duizenden jaren geleden dat ook deden.
Ook retailers hebben tevreden klanten nodig om vaste klanten te krijgen. Ook retailmarketeers kunnen dat alleen bereiken door hun klanten kwaliteit te leveren. Klanten verwachten van retailers meer dan een pakket goederen voor een redelijke prijs. De auteur besteedt daarom ruime aandacht aan stimulerende winkelbeleving en de interne en externe communicatie met hun klant. Daarnaast bespreekt hij de problematiek van winkelcentra, van kleine kern tot A1-locatie, omdat zelfs de meest aantrekkelijke winkel weinig kansen zal maken in een onaantrekkelijk winkelcentrum.
Binnen modern onderwijs moeten studenten vooral hun eigen weg zoeken in de beschikbare informatie. Marketing voor retailers geeft haar lezers snel en overzichtelijk inzicht in verschillende onderwerpen van retailmarketing. Op de begeleidende website is aanvullend didactisch materiaal beschikbaar.
Doelgroep
Dit boek is geschreven voor zowel retail-studenten en retailers in de praktijk.
Inhoudsopgave
1 Detailhandel, wat is het, wat doet het en wat wordt het?
2 Marketing, markten en detaillisten
3 Van inside-out naar outside-in: de functie van winkelcentra, winkelformules, assortiment en schap voor klant en leverancier
4 Van winkelformule naar merk
5 Category management
6 Winkels en cijfers
7 Retail, Quo Vadis?
Supplementen
Er is een ondersteunende website http://pearsoneducation.nl/koornstra. Daarnaast is er een docentenhandleiding verkrijgbaar voor docenten die het boek als verplichte literatuur voorschrijven.
Over de auteur
Reinder Koornstra is als docent Retailmarketing verbonden aan de Avans Hogeschool in Den Bosch.
|
|