ISBN 90-430-1058- 8
            Prijs: € 49.95
            Uitvoering: pb
            Aantal pagina's 328
            verschenen op 13-04-2006



Marketing, de essentie, 7e editie  

            
Gary Armstrong en Philip Kotler
Marketing, de essentie biedt een compleet en helder overzicht van de elementaire marketingprincipes en -praktijken zonder daarbij te veel in details te treden. Het boek is een vertaling van de zevende editie van Marketing, An Introduction, maar is volledig bewerkt voor het onderwijs in Nederland en België.
Het boek is geschikt als inleiding tot de marketing voor commerciële opleidingen. Het boek is daarnaast ook bedoeld voor opleidingen waarin commercie geen hoofdrol speelt, maar waar de student wel geacht wordt inzicht te hebben in dit onderwerp. Ook is het een uiterst bruikbaar handboek voor professionals of geïnteresseerden die meer van de basisprincipes van marketing willen weten.

Goed toepasbaar in het hoger onderwijs
Het boek heeft een logische opbouw, en sluit aan op de structuur die doorgaans in het marketingonderwijs wordt gehanteerd. Het boek kan volledig als verplichte stof worden gebruikt, maar het biedt ook voldoende houvast voor projectonderwijs en zelfstudie. In de bijlage wordt nader ingegaan op het marketingplan, een beroepsproduct dat regelmatig in project- en competentiegericht onderwijs centraal staat.

Supplementen
Via de website pearsoneducation.nl/kotler zijn er actuele cases, prikkelende vraagstukken, (interactieve) meerkeuzevragen, interessante links en figuren en tabellen verkijrgbaar. Voor docenten zijn extra cases, vraagstukken en meerkeuzevragen en de bijbehorende uitwerkingen verkrijgbaar. Ook zijn er powerpoints beschikbaar en een DVD met videocases. Bij dit boek is ook een interactieve (Engelstalige) leeromgeving beschikbaar in OneKey. OneKey kan gebruikt worden met Blackboard, WebCT en CourseCompass. Meer informatie over OneKey is vindbaar op www.prenhall.com/kotler.

Inhoudsopgave
1 Inleiding
2 Bedrijfs- en marketingstrategie: samenwerkingsverbanden om klantrelaties op te bouwen
3 De marketingomgeving
4 Marktonderzoek
5 Koopgedrag van consumenten en bedrijven
6 Marktsegmentatie en positionering
7 Producten, diensten en merkenstrategie
8 Prijsbeleid
9 Marketingkanalen en supply chain management
10 Geïntegreerde marketingcommunicatie
11 De internationale markt
12 Marketing en de maatschappij: maatschappelijke verantwoordelijkheid en marketingethiek
Bijlage: het marketingplan
Trefwoordenlijst
Noten
Index

De auteurs
Philip Kotler en Gary Armstrong zijn Amerikaanse autoriteiten op marketinggebied. Armstrong is bekroond hoogleraar voor bachelorstudenten bedrijfswetenschappen. Als consultant en onderzoeker heeft hij met veel bedrijven gewerkt aan o.a. marketingonderzoek en marketingstrategie. Kotler is eveneens hoogleraar en auteur van vele marketingboeken en artikelen in toonaangevende vaktijdschriften. Daarnaast heeft hij als consultant gewerkt met grote Amerikaanse en internationale bedrijven aan marketingstrategie. Met zijn prestaties heeft hij vele grote prijzen gewonnen, waaronder de Paul D. Converse prijs van de American Marketing Association voor 'uitzonderlijke bijdragen aan de marketingwetenschap'.

De bewerkers
Ton Borchert is als docent marketing verbonden aan de Hogeschool Utrecht. Hij verzorgt in dat kader ook regelmatig internationale marketingprojecten. Hij heeft tevens ervaring in diverse marketingmanagementfuncties in binnen- en buitenland (o.a. bij Philips, Sharpe Europe en de Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs). Paul van der Hoek is als hoofddocent marketing verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en sterk betrokken bij de onderwijsvernieuwingen aan de Faculteit van Economie en Management. Ook hij heeft zijn sporen verdiend in het bedrijfsleven als marketeer bij Philips en The Nomad Company.