ISBN 90-430-1070- 7
            Prijs: € 49.95
            Uitvoering: pb
            Aantal pagina's 480
            verschenen op 10-03-2006



Dienstenmarketing, 5e editie  

            Mensen, technologie, strategie
Christopher Lovelock en Jochen Wirtz
Dienstenmarketing, behandelt de nieuwste ontwikkelingen in de dienstensector, variërend van CRM en Six Sigma tot inkomstenmanagement en klantenfeedbacksystemen. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan klantgedrag, personeelsmanagement, branding, business-to-businessdiensten en op technologie gebaseerde diensten.
De onderwerpen in Dienstenmarketing worden behandeld vanuit managementperspectief. In de tekst zijn talloze voorbeelden en onderzoeken ogenomen te verduidelijking van de theorie. De auteurs geven bovendien duidelijke en praktische toepassingen van belangrijke marketingconcepten en huidige best practices in de dienstverleningsmarketing. Door deze kenmerken sluit Dienstenmarketing goed aan bij het hoger economisch onderwijs.

Doelgroep
Het boek is geschikt voor studenten van economische richtingen aan hogescholen in Nederland en België.

Inhoudsopgave
Deel I Diensten, consumenten, markten
1 De marketing van diensten - inleiding
2 Dienstverlening en klantgedrag
3 Diensten positioneren
4 Het dienstproduct creëren
Deel II Kernelementen van dienstverleningsmarketing
5 De communicatiemix voor diensten
6 Prijs- en inkomstenmanagement
7 Diensten leveren
Deel II Management van het leveringsproces
8 Dienstprocessen ontwerpen en managen
9 Het afstemmen van vraag en aanbod
10 De dienstverleningsomgeving
11 Management van mensen
Deel IV Implementatie van dienstverleningsmarketing
12 Klantrelaties en klantloyaliteit
13 Klantenfeedback en herstel van dienstverlening
14 Kwaliteit en productiviteit
15 Leiderschap

Supplementen
Via de website pearsoneducation.nl/lovelock is ondersteunend materiaal verkrijgbaar voor de docent. Ook zijn Engelstalige cases en extra leermateriaal beschikbaar voor voorschrijvende docenten.

Over de auteurs
Christopher Lovelock, pionier op het gebied van dienstenmarketing, is assistant-hoogleraar aan de Yale School of Management. Jochen Wirtz is assistant-hoogleraar aan de National University of Singapore, waar hij het vak dienstenmarketing doceert.

Over de bewerkers
Bert Put is docent aan de Hogeschool ACE - Groep T te Leuven, evenals consultant. Wim Verhagen is als docent Marketing en Management verbonden aan InHolland Diemen.