ISBN 90-430-1071- 5
Prijs: € 64.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 928
verschenen op 29-11-2005
|
Principes van marketing, 4e editie
|
|
Philip Kotler
|
Dit is de vierde editie van Principes van marketing, het toonaangevende marketinghandboek van Philip Kotler en Gary Armstrong, in de Europese bewerking van John Saunders en Veronica Wong. Dit boek biedt de lezer de meest complete en actuele inleiding in alle aspecten van moderne marketing. De verschillende thema's worden behandeld vanuit een praktisch managementperspectief. Belangrijke thema's in het boek zijn mondialisering, e-business en ethiek. Veel aandacht wordt ook besteed aan business-to-businessmarketing, dienstenmarketing en relatiemarketing.
Op grond van uitgebreid marktonderzoek in de Benelux zijn in deze vierde Nederlandse editie belangrijke verbeteringen aangebracht in inhoud, structuur, illustraties, voorbeelden, praktijkmateriaal en didactiek.
Doelgroep
Dit boek is bedoeld voor commerciële opleidingen in het hoger onderwijs.
Inhoudsopgave
Marketing en strategiebepaling
Deel 1 Marketing vandaag en morgen
Deel 2 De context van marketing
Deel 3 Markten
Deel 4 Kernstrategie
Marketingmix
Deel 5 Product
Deel 6 Prijs
Deel 7 Promotie
Deel 8 Plaats
Klik hier voor een uitgebreide inhoudsopgave.
Klik hier om het voorwoord te lezen.
Klik hier om hoofdstuk 2 (Strategische marketing) te bekijken.
Supplementen
Op de bij het boek geleverde DVD staan videocases aan de hand waarvan studenten kunnen zien hoe marketing in de praktijk werkt bij bedrijven als MTV, Bacardi, Rabobank en Bertolli.
Op de voor studenten en docenten vrij toegankelijke Nederlandstalige website zijn per hoofdstuk extra cases, oefenmateriaal, relevante links, Powerpoint-slides en online testmogelijkheden te vinden. Speciaal voor docenten is er een docentenhandleiding verkrijgbaar.
Over de auteurs en de bewerkers
Philip Kotler is hoogleraar internationale marketing aan de Kellogg Graduate School of Management, Northwestern University (Chicago). Gary Armstrong is hoogleraar marketing aan de Kenan-Fleglar Business School, University of North Carolina (Chapel Hill).
John Saunders is hoogleraar marketing en hoofd van de Aston Business School (Birmingham). Veronica Wong is hoogleraar marketing en innovatiemanagement aan deze opleiding. Frank Broere ten slotte is als universitair docent verbonden aan de sectie informatiekunde, marketing en logistiek aan de faculteit economische wetenschappen en bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam.
Van dezelfde auteurs verschenen bij Pearson Education Benelux
Marketing, de essentie
Marketingmanagement, de essentie
|
|