ISBN 90-430-1113- 4
Prijs: € 29.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 320
verschenen op 05-05-2006
|
Marketingcommunicatie in de sport, 2e
|
|
Wim Lagae
|
De sportwereld heeft de afgelopen decennia belangrijke wijzigingen doorgemaakt. Van een rustige weekendactiviteit evolueerde sport tot een complexe industrietak. Wie kan zich vandaag de dag nog een sportgebeurtenis van enige allure bedenken die niet wordt gesponsord? Met de snelle vlucht die sportsponsoring genomen heeft, is ook de complexiteit ervan toegenomen. Tegelijk bestaat de uitdaging erin om de sportsponsoring te omringen met public relations, reclame en actiecommunicatie.
Deze tweede editie van Marketingcommunicatie in de sport omvat zowel de marketingcommunicatie ván sport als de marketingcommunicatie dóór sport. Veel verhalen laten twee zijdes zien van dezelfde medaille. De verantwoordelijken uit zowel de bedrijfswereld als uit de sportwereld kunnen dan ook veel opsteken van elkaars aanpak, problemen en uitdagingen.
Kenmerken
- Vernieuwde aandacht voor het effect van sportsponsoring, direct marketing en sales promotions
- Krachtige, nieuwe minicases, praktijkvoorbeelden en illustraties
- Een actuele, uitgebreide case ter afsluiting van ieder hoofdstuk
- Een praktijkgerichte omzetting van de theorie
- Een praktijkgerichte omzetting van Angelsaksische concepten naar de Nederlandse en Belgische context
- Een consistente Europese invalshoek
- Een uitstekende didactische opzet via leerdoelen, vragen en kernbegrippen
Doelgroep
- Studenten die zich voorbereiden op een managementpositie in de sport
- Personen die werkzaam zijn in sport(management)functies
- Een ruimer publiek met interesse voor nieuwe ontwikkelingen op het vlak van merken en sport
Supplementen
Bij dit boek hoort een website: pearsoneducation.nl/lagae. Op deze website vindt u PowerPointpresentaties, artikelen en recensies. Voor docenten is een docentenhandleiding beschikbaar.
Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding
Met dank aan
Over de auteur
1 Sport, marketing en communicatie
2 Sportsponsoring
3 Sportsponsoring en publlic relations
4 Sportsponsoring en reclame
5 Sportsponsoring en direct marketing
6 Sportsponsoring en verkooppromotie
7 Effect van sportsponsoring
Over de auteur
Wim Lagae is hoofddocent marketing, toegepaste marketing en marketingcommunicatie aan de Lessius Hogeschool in Antwerpen. Hij is deeltijddocent sportmarketing aan de faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen van de KU Leuven.
|
|