ISBN 90-430-1131- 2
Prijs: € 44.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 400
verschenen op 25-01-2006
|
Business-to-businessmarketing
|
|
Chris Fill en Karen Fill
|
Belangrijke peilers van dit helder opgezette boek over business-to-businessmarketing zijn ten eerste de relaties en communicatie tussen organisaties en ten tweede de invloed van informatiesystemen en technologie (IST) op de prestaties van bedrijven. Business-to-businessmarketing geeft de student inzicht in de belangrijkste IST-concepten en de implementatie van deze technologieën. Aan de hand van praktische voorbeelden wordt duidelijk uitgelegd hoe marketingactiviteiten effectiever en efficiënter kunnen worden uitgevoerd.
Het boek is voorzien van verschillende didactische elementen. Naast doelstellingen, discussievragen en samenvattingen geeft het boek de nodige voorbeelden en cases. Hierdoor is het een prettig leerboek voor marketingstudenten, maar ook voor studenten uit andere richtingen die in hun werk (zijdelings) met business-to-businessmarketing te maken zullen krijgen.
Doelgroep
Dit boek is vooral gericht op hoger-onderwijsstudenten in het laatste jaar van hun studie en post-docstudenten van commerciële studierichtingen.
Inhoudsopgave
Deel 1 Inleiding
1 Business-to-businessmarketing: inleiding
2 Bedrijfsinformatiesystemen
Deel 2 B2B-marketingmanagement 3 Marktsegmentatie en positionering
4 Producten, diensten en prijzen
5 Zakelijk koopgedrag
6 Zakelijke relaties
Deel 3 Marketingkanalen en -netwerken
7 Marketingkanalen
8 Kanaalorganisatie, -structuren en -netwerken
9 B2B-management
Deel 4 B2B-marketingcommunicatie
10 De communicatiestrategie
11 Middelen voor B2B-marketingcommunicatie
12 Persoonlijke verkoop en key account management
Supplementen
Aanvullend materiaal voor zowel studenten als voor docenten vindt u op pearsoneducation.nl/fill en op www.booksites.net/fill. Voor docenten die het boek als verplichte literatuur voorschrijven is er een Engelstalige docentenhandleiding verkrijgbaar.
Over de auteurs en de bewerker
Chris Fill is hoofddocent marketing en strategisch management aan de University of Portsmouth, UK. Karen Fill is werkzaam aan de University of Southampton.
Peter Nonhof heeft dit boek bewerkt voor de Nederlandse situatie. Hij is als docent marketing en sales verbonden aan de Christelijk Hogeschool Nederland in Leeuwarden.
|
|